nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Tako kot krvavi obredni performansi dunajskih akcionistov Hermanna Nitscha in Rudolfa Schwarzkoglerja tudi Preboden priklicuje Kristusovo križanje in mučeništvo svetnikov; Burdna metaforično umešča na raven božanske umetniške žrtve, kakršno je dosegel samomorilni Jackson Pollock. (405)

Burdnovo suhoparno in neposredno predstavljanje dokumentacije, njegovo brezizrazno podrejanje nasilju drugih (ki ga je ukazal in / ali tankovestno nadziral in zasnoval prav on) nenehno ponavlja normativne kode moškega umetniškega genija-kot-transcendentnega; in vendar je to nenehno ponavljanje tako vztrajno in tako pretirano, da bi bilo mogoče Burdna razlagati tudi kot umetnika, ki s parodijo rahlja te kode. (406) Nasprotno pa Acconci v performansih in izjavah nenehno poudarja svojo ranljivost, v njih razkriva nenavadno občutljivost za to dvojno vez pri moških umetnikih, ki v senci pollockovskega performativa preučujejo mazohistične prvine moškosti.
Acconci tudi pogosto pokaže globoko zavedanje o kontingentnosti pomena in izmuzljivosti lastne intencionalnosti:



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA