nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Tako nas Lejeva opažanja vrnejo k Irigarayevi in k njeni feministični kritiki zahodne logike subjektivitete, po kateri se subjekt (po definiciji moški) projicira v identifikacijo z božanskim ("sonce"), da bi dosegel transcendenco (eksistencialno osvobojenost od imanence). In vendar je prav vztrajna reprezentacija Pollockovega telesa, denimo v reviji Life ter v filmih in na fotografijah Hansa Namutha, povzročila razpad Pollockove transcendentne moškosti (kot trdi Perchuk, je to spoznal celo Pollock), četudi je bila vizualno in tekstovno konstruirana (ali z besedami Irigarayeve, potrjevala je njegovo "zrcalno ujetništvo" v lastni podobi). Fotografsko in filmsko uprizarjanje Pollocka kot moškega genija ga, protislovno, psihično izenači z nezastrtim, brezfalosnim telesom imanentne ženske; poleg tega izenači njegovo telo / jaz (upodobljeno avtorsko funkcijo) s telesi množice, reprezentiranimi v portretih, ki jih je prinesla fotografska portretna industrija, in, v primeru zgodbe iz revije Life, s telesi žensk iz oglasov v občilih popularne kulture, uporabljenih za prodajo izdelkov.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA