nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Raje imam paličice, zidarske lopatice, nože in curljanje tekoče barve. (221)

Pollockovo pojmovanje slikanja kot dejanja penetracije, vključno z ejakulatornim "curljanjem barve" z ostrih, faličnih predmetov na "odporno" (a na koncu vendarle ustrežljivo) površino, razkriva, za kaj gre pri utelešenju umetnika (Pollocka), kot ga je začrtal Rosenberg.


In končno, Rosenbergov umetnik - za katerega se, protislovno, dozdeva, da ga je utelešenje naredilo transcendentnega - v razpravi "Akcijsko slikarstvo" nikoli ni omenjen. (222) Umetnik je tako "utelešen", vendar samo v skrajno abstraktnem in metafizičnem pomenu: telo akcijskoslikarskega umetnika ni partikulariziran prikaz subjekta "Pollocka" (ali z našim izrazjem, vidna artikulacija avtorske funkcije Pollock), ampak je prej dematerializirano v univerzaliziran trop individualistične "svobode". Rosenberg s tem, ko je pokazal, da je mogoče eksistencialistično fenomenologijo uporabiti za cilje, ki nikakor niso politično radikalni (kot bi si želel Sartre), s sočasnim opiranjem na umetnikovo trpinčeno telo / jaz preoblikuje subjektovo odtujenost v jamstvo avtentičnosti.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA