nova beseda iz Slovenije

Tomaž Erzar: Obrat Gillesa Deleuza, poved v sobesedilu:

(...) Toda ta zunanja oblika ni del njihovega bistva, temveč je kot nekakšen rezultat podrejena notranji aktivnosti, ki se razteza v prostoru, pri čemer ta aktivnost ni določena s tem, da zapolnjuje svoje meje."

Izpostavitev te dvojnosti spoznanja, ki ni ujeta v dualizem čutnozaznavnega in intelegibilnega, je gotovo prvi in odločilni korak Bréhierjevega komentarja, na katerega se opira D. razumevanje stoiške filozofije v LS: stoicizem tako kot velik del antične filozofije priznava telesno spoznanje, spoznanje o življenju teles, ki notranje in popolnoma določajo vse bivajoče; toda na drugi strani stoiška fizika, še bolj pa logika oziroma dialektika poznata in implicitno priznavata - in to stoicizem loči od predhodnikov - neko netelesno vednost oziroma vednost o netelesnem.
Določila te vednosti ne izhajajo iz življenja teles, kajti netelesna vednost ne more neposredno odražati njegovega spreminjajočega in gibljivega bistva; čutnozaznavne lastnosti teles, kot so barve, otipljivost ali vonj, kakor tudi njihove transformacije so namreč telesne in zato zgolj predmet telesnega spoznanja.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA