nova beseda
iz Slovenije
Tomaž Erzar: Obrat Gillesa Deleuza, poved v sobesedilu:
(...) Toda ta zunanja oblika ni del njihovega bistva, temveč je kot nekakšen rezultat podrejena notranji aktivnosti, ki se razteza v prostoru, pri čemer ta aktivnost ni določena s tem, da zapolnjuje svoje meje."
Izpostavitev te dvojnosti spoznanja, ki ni ujeta v dualizem čutnozaznavnega in intelegibilnega, je gotovo prvi in odločilni korak Bréhierjevega komentarja, na katerega se opira D. razumevanje stoiške filozofije v LS: stoicizem tako kot velik del antične filozofije priznava telesno spoznanje, spoznanje o življenju teles, ki notranje in popolnoma določajo vse bivajoče; toda na drugi strani stoiška fizika, še bolj pa logika oziroma dialektika poznata in implicitno priznavata - in to stoicizem loči od predhodnikov - neko netelesno vednost oziroma vednost o netelesnem. Določila te vednosti ne izhajajo iz življenja teles, kajti netelesna vednost ne more neposredno odražati njegovega spreminjajočega in gibljivega bistva; čutnozaznavne
lastnosti teles, kot so barve, otipljivost ali vonj, kakor tudi njihove transformacije so namreč telesne in zato zgolj predmet telesnega spoznanja.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani