nova beseda
iz Slovenije
Marjetka Golež Kaučič: Ljudsko in umetno - dva obraza ustvarjalnosti, Zalozba ZRC, 2003, poved v sobesedilu:
Načenjale so tudi nekatere pretekle slovenske travme in s pomočjo maske ljudske pesmi vzbujale dvom o vrednotah tedanje družbe (npr. sodobni Zarika in Sončica in Nevesta detomorilka v Strniševi drami Samorog; pesmi Utopljenka, Poroka, Izštevanja Svetlane Makarovič, Geistrov Pegam in Lambergar, preoblikovani motiv Gospoda Barode - Pajota v Strniševi drami Ljudožerci, Tauferjeva Mrtvaška kost, Narobe svet itd.). Medsebojno prepletanje ljudskega in sodobnega je torej segalo na tri ravnine pesniškega ustvarjanja: jezikovno poetično, družbeno angažirano in intimno. Spoznanja, ki so oblikovala filozofsko zaledje sodobne poezije, so izvirala iz eksistencializma in heideggerjanstva, na duhovno obzorje pesnikov so vplivali elementi Nietzschejeve filozofije in Kantova ontologija.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani