nova beseda iz Slovenije

Marjetka Golež Kaučič: Ljudsko in umetno - dva obraza ustvarjalnosti, Zalozba ZRC, 2003, poved v sobesedilu:

(Golež 1990: 47-58.) Zatorej je vračanje k prvotnemu, mitičnemu ljudskemu izročilu, ki je še verjelo v simbole, vračanje k ljudskemu izročilu, k peti pesmi značilno za avtorje sodobne poezije, ki dosegajo "novo orfičnost slovenske poezije" (Hribar 1984: 235) s sintezo ljudskega izročila in modernega pesniškega jezika. Tako vstopajo v območje "pomena, ki zveni, in zvena, ki pomeni" (Lotman 1976), v območje, kjer je muzikalnost ljudskega pesništva prav tako pomembna kot njegova semantika.

V predvsem enosmernih komunikacijah med ljudskim in umetnim v sodobni pesmi prehajajo posamezne jezikovne strukture ali pa cel sistem ljudske poetike iz ljudske v umetno kot empirični prenosi, posnemanja ritma idr., ali pa kot popolna transformacija ljudskega in popolna integracija raztrganih ljudskih elementov v novi organizem sodobne poezije.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA