nova beseda
iz Slovenije
Marjetka Golež Kaučič: Ljudsko in umetno - dva obraza ustvarjalnosti, Zalozba ZRC, 2003, poved v sobesedilu:
Ta zgoščenost ni presenetljiva, saj pomeni močan obrat vračanja k mitom preteklosti, k prevzemanju odnosnic (tem, motivov, stila, načina izražanja) prav iz ljudske pesmi, tako da se posamezne ljudske odnosnice s celo asociativno mrežo prenesejo v nov sistem umetne pesmi, ki jim lahko osnovne funkcije spremeni s pomočjo novih pomenov in idej.
Strniševa Lenorina pesem (Odisej 1963) prinaša spominske navezave tako na Prešernovo Lenoro kot tudi posredno na variantni sklop vseh ljudskih pesmi z naslovom Mrtvec pride po ljubico. Transformacija motiva in nova sodobna aktualizacija teme prinašata le bežen odsev Lenore, le poudarjanje določenih idejnih drobcev: "mrtvi, ki se vračajo"; Lenora, ki je večno čakajoča; sliši ljubega, da prihaja; prepoznava ga v stvareh, vendar so to lahko le sanje, odsev želja po zapolnitvi praznih prostorov, "brez obrazov, oči, ust". Lenora je v Strniševi realizaciji lirična upodobitev samo enega izmed motivnih drobcev iz
ljudske pesmi.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani