nova beseda iz Slovenije

Miran Božovič: Telo v novoveški filozofiji, poved v sobesedilu:



Če mora Bog po eni strani za to, da bi v nas zbudil zanimanje za telesne dobrine, se pravi za čutne objekte oziroma telesa, ki so nujno potrebna za ohranitev našega lastnega telesa pri življenju, le-ta našemu duhu prikazovati drugačna, kot so v resnici, se pravi obdarjena z lastnostmi, ki jih v njih ni, pa je po drugi strani prepričan, da sam za to, da bi v nas vzbudil ljubezen do njega samega, ne potrebuje prav nikakršnih "izposojenih lastnosti". Prepričan je namreč, da ga bomo vzljubili tisti trenutek, ko ga bomo uzrli takšnega, kot je v resnici, medtem ko bi nam bila telesa takšna, kot so v resnici - se pravi, če bi čutili "samo tisto, kar je zares v njih, in ne bi obenem čutili tudi tistega, česar v njih ni" -, mrzka, občevanje oziroma združevanje z njimi pa "neznosno".

Medtem ko je ljubezen, ki jo v nas vzbuja občutek ugodja do svojega (domnevnega) vzroka, nagonska in slepa, pa je ljubezen, ki se poraja zgolj na osnovi luči razuma, svobodna in razsvetljena.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA