nova beseda iz Slovenije

Miran Božovič: Telo v novoveški filozofiji, poved v sobesedilu:



Če pa, po drugi strani, delimo Benthamovo neodločnost glede ontološkega statusa duše po smrti telesa, se pravi, če za dušo, ki se je ločila od telesa, ne moremo z gotovostjo reči niti tega, da je a real entity, realna bitnost - prav lahko bi namreč bila tudi a fictitious entity, fiktivna bitnost -, in če je vsa naša posmrtna usoda zgolj usoda "brezčutnega trupla" (a senseless carcass ), pa od življenja po smrti najbrž ne moremo pričakovati prav veliko. Medtem ko je Malebrancheva posmrtna usoda neodvisna od usode mrtvega materialnega telesa, pa je Benthamova posmrtna usoda neodvisna od usode duše: če namreč Malebranche v Entretiens sur la mort svojo posmrtno usodo vidi kot usodo nesmrtne duše, ki tudi po smrti materialnega telesa ostaja združena z idealnim, se pravi "nepreminljivim", sublimnim telesom, pa Bentham v Avto-ikoni svojo posmrtno usodo vidi izključno kot usodo mrtvega telesa - čeprav bo to telo tudi po vstajenju ostalo brez duše, pa bo prav to telo tisto, ki bo po smrti his own self, njegov lastni jaz.





Avto-ikonična umetnost



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA