nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:

Sami stoiki torej priznavajo, da poleg umne volje obstaja še volja, ki je tuja, sovražna umu volja, se pravi, da je volja v nasprotju s stoiško dogmo že od začetka dvojnik uma: je istovetna umu in hkrati moment heterogenosti, ekstimni vsiljivec v notrini uma.

Dvoumnost stoiškega pojmovanja volje nas zanima predvsem zato, ker stoiki prek razmerja med umom in voljo, natančneje, prek problema subverzivnosti strasti v razmerju do logosa, mislijo tisto, kar je psihoanaliza opredelila kot subjektov razcep.
Stoiki seveda ne govorijo o razcepu subjekta pač pa o perverznosti logosa, uma: za obstoj strasti je kriv sam um, ker dopusti, da se en del emancipira in ne spoštuje več mere, ki si jo je sam določil.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA