nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:

Zato moramo biti v samem trenutku sočustvovanja z drugim hkrati tudi indiferentni do njega, kajti trpečemu ne pomagamo zato, ker bi - po načelu vzajemnosti - pričakovali, da bi v podobnem položaju on pomagal nam, še tega ne moremo reči, da pričakujemo hvaležnost, pač pa predvsem zato, ker se hočemo obvarovati pred trpljenjem in bolečino.

Usmiljenje je prav zaradi svoje narcistične narave ambivalentno: zahteva identifikacijo z drugim in ohranitev določene distance do njegovega trpljenja, in to iz dveh, na prvi pogled kontradiktornih razlogov: izkusiti trpljenje drugega je za Rousseauja po definiciji nemogoče, vendar se ne zadovolji z nemožnostjo popolne identifikacije, marveč zahteva omejitev ali kar prepoved popolne identifikacije, ki naj bi bila po Rousseauju nevarna in uničujoča za subjekta.
Za usmiljenje, kot ga razume Rousseau, je zato nujno, da ohranjamo trpljenje drugega na določeni razdalji.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA