nova beseda iz Slovenije

Ernest Ženko: Totaliteta in umetnost: Lyotard, Jameson in Welsch, Založba ZRC, 2003, poved v sobesedilu:



Jameson je svoje razumevanje pojma totalitete, ki je bilo v času nastajanja besedil, zbranih v delu Marksizem in forma, še bistveno Lukácsevo (ali nemara lukácsevsko), nadgradil v delu Politično nezavedno, ki ga je na ameriških tleh v trenutku postavilo na mesto vodilnega marksističnega teoretika (The Political Unconscious: Narrative as a Socially Symbolic Act).

Temeljna značilnost dela, ki je takoj ob izidu poželo izjemen uspeh med (ameriškimi) literarnimi kritiki, je po prepričanju Gabriele Schwab to, da se navezuje na projekt, ki se je najprej pojavil v tridesetih letih dvajsetega stoletja, nato spet pridobil pomen v šestdesetih ter bil pod drugačnimi predpostavkami oživljen v sedemdesetih in osemdesetih letih; tj. projekt "razvoja teoretičnega okvira, ki povezuje Marxa s Freudom, politiko s psihologijo, kolektivno z individualnim".
Po mnenju Schwabove sta marksizem in psihoanaliza nedvomno "najvplivnejši teoretični gibanji (oz. 'véliki zgodbi' [master-narratives], kot bi ju imenoval Jameson,)" dvajsetega stoletja; v tem pa nemara leži tudi eden izmed razlogov za uspešnost tega Jamesonovega dela.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA