nova beseda iz Slovenije

Marko Uršič: Štirje časi / Pomlad, poved v sobesedilu:

In tudi če je kontingentnost sveta tista cena, ki jo mora um plačati za svobodo Boga - ali ni ta cena previsoka? Ali naj se na tej točki odvrnemo od Schellinga in se vrnemo k Spinozi? Schelling je ”tisto mistično“ kljub vsemu opredelil, namreč ravno s svobodo, za katero v Vekovih pravi, da je najvišje in edino določilo ”volje, ki ničesar noče“; Spinoza in Hegel sta, sicer vsak po svoje, opredelila ”tisto najvišje“ drugače od Schellinga, namreč z logosom, ki je zanju nujen - ampak ali nista to le dve plati iste metafizične ”zgodbe“? Ne gre tu navsezadnje za človeško osmislitev božanskega Enega?



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA