nova beseda iz Slovenije

Marko Uršič: Štirje časi / Pomlad, poved v sobesedilu:

Še posebej pomembno je njegovo opozorilo, da imajo biblični opisi dogajanj in videnj pogosto metaforični pomen: tako se na primer moramo vprašati, kaj pravzaprav pomeni beseda ’ogenj‘ v Mojzesovem stavku ”Bog je ogenj“ - ne smemo namreč mešati realnega in simbolnega, niti večnega in časnega. Toda pri ”metaforiziranju“ in/ali ”naravnem“ razlaganju Biblije obstaja neka meja (Spinoza je zanjo vedel, vendar je v Teološko-politični razpravi verjetno namenoma ni hotel prestopiti), na katero opozarja tudi Alan Donagan v svojem eseju o Spinozovi teologiji, objavljenem v zborniku The Cambridge Companion to Spinoza; Donagan se navezuje na Spinozovo razlago čudežev in preroških videnj z naravnimi vzroki, na primer na pojasnitev čudeža, da je sonce obstalo na nebu, medtem ko se je Jozue bojeval z Amorejci [Joz 10, 13 in Spinoza (1), 2:68 isl.], in se ob tem sprašuje:

”Ali ne bi Spinoza ponudil podobne razlage z naravnimi vzroki za glas, po katerem je Mojzes prejel razodetja [od Boga], če bi verjel, da je bil ta glas resničen <real>?



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA