nova beseda iz Slovenije

Marko Uršič: Štirje časi / Pomlad, poved v sobesedilu:

- In ravno to je bistveno: vsakdo lahko verjame toliko, kolikor mu dopušča razum! Nasprotno pa pravoverno krščanstvo izključno zahteva, da mora človek, če naj bo kristjan, verjeti ”vse ali nič“, tj. sprejeti celoten krščanski ”Verujem...“, vključno s tistimi postavkami v njem, katerih razum ne samo da ne razume, ampak se jim tudi upira, saj so dejansko nerazumne, še zlasti kolikor jih je treba razumeti dobesedno, namreč ”Verujem v enega Boga... ki je zaradi nas ljudi in zaradi našega zveličanja prišel iz nebes... in se je utelesil po Svetem Duhu iz Device Marije in postal človek... in tretji dan je od mrtvih vstal... in sedi na desnici Očetovi...“, in nazadnje še: verujem ”v eno, sveto, katoliško in apostolsko Cerkev“ (ko pa vem, koliko je na svetu različnih cerkva in kolikokrat je sveta katoliška Cerkev pozabljala na svojo svetost) - in ravno ta izključna zahteva, da je treba verovati po načelu vse ali nič, tj. sprejeti celoten krščanski Kredo, ne glede na to, koliko posameznemu človeku ”dopušča razum“ (saj menda izobraženi modrijan drugače razume svet kot kak neuk pastirček?), je specifično krščanska, pri čemer ”umik“ v metaforično razumevanje Kristusovega utelešenja in vstajenja, kakor tudi vseh ”manjših“ oziroma za celoto nauka manj pomembnih ”čudežev“, v pravovernem krščanstvu ni dopusten in se smatra za pomanjkanje vere; v drugih verstvih (na primer v budizmu ali, vsaj deloma, tudi v judovstvu in islamu) pa to ni tako, ampak je za vero resnično pomemben samo tisti prvi stavek veroizpovedi, ki se v krščanskem Kredu glasi: ”Verujem v enega Boga, Očeta vsemogočnega, stvarnika nebes in zemlje, vseh vidnih in nevidnih stvari.“ - Vanj, v Očeta vsemogočnega, stvarnika nebes in zemlje, verujem tudi jaz, čeprav me moji prijatelji kristjani imajo za ateista ali kvečjemu za nekakšnega bogoiskalca, ki je zaenkrat prišel ”zgolj“ do neke vrste panteizma ali kozmične religioznosti, do tiste filozofske vere, za kakršno sta se zavzemala tudi Giordano Bruno in Albert Einstein.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA