nova beseda iz Slovenije

L. L. Zamenhof, Vinko Ošlak, Tim O. Wüster, Mark Fettes: Mednarodni jezik: realna ali nerealna utopija?, poved v sobesedilu:

Tudi esperanto bo pred koncem časov, bo ob koncu zgodovine križan, kakor bodo križa ni jeziki narodov in narečja skupin in posameznikov, kakor bo križana človekova beseda nasploh, kakor bo križan njen vsebinski in logični pomen, kakor bo križana njena zaresnost in njena transcendentna sorodnost s tisto prvo besedo, ki ni bila človekova ampak Božja, s tistim „Bodi!”, ki je priklical v bivanje, kar biva in ga v tem bivanju tudi ohranja. To je bila slaba novica ‒ in krščanstvo je v največji meri slaba novica, kakor je vse, kar je po kaki meri in v njej, nazadnje slaba novica, ker mera pomeni omejenost, pomeni konec, se pravi nepopolnost; konec, največja nepopolnost, pa je nujno slaba novica. In vendar je krščanstvo svojim in svetu predstavljeno in znano kot „vesela vest”, kot dobra novica.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA