nova beseda iz Slovenije

L. L. Zamenhof, Vinko Ošlak, Tim O. Wüster, Mark Fettes: Mednarodni jezik: realna ali nerealna utopija?, poved v sobesedilu:

Da bi lahko našli odgovor na to ključno vprašanje, moramo najprej izvedeti, na čem je Zamenhof sploh gradil svoje prepričanje in svoje upanje, saj ni šlo samo za prepričanje, a tudi ne samo za upanje, da je vanj položil vse svoje življenje in da so tako ali skoraj tako storili mnogi, ki so mu sledili in mu sledijo še danes. Podlaga Zamenhofovega upanja in prepričanja je posebnost judovskega, s tem pa tudi krščanskega pojmovanja človeške zgodovine, ki izvira iz pripovedi o stvarjenju, o tem, kako je Bog spremljal svoje ljudstvo in ga najprej popeljal iz sužnosti v Egiptu, kjer je mogoče videti vrh Stare zaveze, nato pa ga je popeljal še iz sužnosti v grehu, v čemer je mogoče videti vrh Nove zaveze. Ta zgodba, ki je zaradi prisotnosti in zavzetosti Boga samega tudi zgodovina in ne samo zgodba, se ne bo ponavljala v nedogled, kakor se ponavljajo zgodbe v duhu grštva in kakor naj bi se ponavljale tudi v popačeni ponovitvi tega duha v evropski filozofiji 19. in 20. stoletja, ta zgodba se bo končala, končala z rezultatom, ki je verujočemu znan, ker je bil razodet, in je po tem rezultatu zgodovina šele zares zgodovina in ne samo niz mitičnih in zemeljskih zgodb.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA