nova beseda iz Slovenije

Drago Bajt: V burji besed, poved v sobesedilu:

Mejerhold je zamisel uresničeval najprej z množičnim kolektivnim junakom in na odru brez scenografije, kulis, rampe, ki je ločevala igralce od občinstva. Pri tem se je -- že zaradi vpliva japonskega gledališča -- posebej posvečal zlasti oblikovanju igralca, predvsem vlogi njegovega telesa v odrskem dogajanju; igralec je postal gibalni živec predstave, ki sproža v gledalcu simultane čutne vtise, kar je za Mejerholda osnovni pogoj gledališke komunikacije. Ker je bila zanj gledališka predstava sintetična celota vseh mikro- in makroelementov, je poleg igralca upošteval zlasti še prizorišče (sceno), ki naj bi zaživelo in postalo organski del gledališkega prostora (odtod večnadstropna scenografija, stopnice, dvigala, bradlje, premični pločniki, ukinjanje rampe in kulis).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA