nova beseda iz Slovenije

'da je državni zbor' (845-944)



     Zato, da je Državni zbor s tem seznanjen.  G
     Ugotavljam, da je Državni zbor sklep sprejel.   G
     Da pa se ustvarja nek vtis, da je Državni zbor vendarle samo privesek Vlade.  G
     Zato seveda je dobro, da je Državni zbor na predlog Vlade spremembe sprejel.  G
     Očitno ni vedel, da je Državni zbor sprejel ta sklep in še enega en dan prej.  G
     Tudi zahvaljujoč temu, da je Državni zbor sprejel nekatera poroštva za najetje kreditov.  G
     Ugotavljam, da je Državni zbor sprejel amandmaje k 1a., 7. členu, 8. členu in 13. členu.  G
     Ustavnemu sodišču ne preostane drugega, kot da ugotovi, da je državni zbor zamudil vse roke.  P
     V Slovenski nacionalni stranki in moje prepričanje je, da je Državni zbor nad Ustavnim sodiščem.  G
     Doslej je bilo celo to, da je Državni zbor imel te pristojnosti, sedaj po novem pa ima vse Vlada.  G
     Mislim, da je državni zbor dosti dobro mnenje dal o tem, tako da se mi ne rabimo s tem ukvarjati.  G
     Ugotavljam, da je Državni zbor sprejel Odlok o ustanoviti in nalogah delovnih teles Državnega zbora.  G
     Ugotavljam, da je Državni zbor sklep sprejel, zato je zakonodajni postopek o predlogu zakona končan.   G
     Ugotavljam, da je Državni zbor sklep sprejel, zato je zakonodajni postopek o predlogu zakona končan.   G
     Ugotavljam, da je Državni zbor sklep sprejel, zato je zakonodajni postopek o predlogu zakona končan.   G
     Ugotavljam, da je Državni zbor ponovno nesklepčen, zato bomo tretjič glasovali ob 15. uri in 15 minut.   G
     Mislim pa, da je Državni zbor tudi zato, ker odloča, tisto mesto na katerem je potrebno opraviti pogovor.   G
     Namreč, varuh je takrat potreboval kar 2 leti, da je Državni zbor sprejel njegovo poročilo in ga obravnaval.  G
     Vemo, da je Državni zbor sprejel sklep, ki je omogočal nastanek novih občin, lahko pa tudi spremembo območja.   G
     Ugotavljam, da je Državni zbor predlagani sklep sprejel, zato je postopek za sprejem avtentične razlage končan.   G
     Pri tem je seveda izhajal iz dejstva, da je Državni zbor že opravil na predlog strank koalicije splošno obravnavo.  G
     Druga dobra poteza je bila, da je Državni zbor s tremi četrtinami glasov ratificiral protokol o vstopu Hrvaške v Nato.  G
     Mislim pa, da vsi vemo, vseh 90 poslank in poslancev v tem Državnem zboru, da je Državni zbor tisti, ki sprejema zakone.   G
     Kolega iz vrst SD-ja je prej dejal, da je Državni zbor ukinil boj proti korupciji - veste, pa ne s temi predlogi in temi zakoni.  G
     Jaz osebno menim, da je Državni zbor boljše mesto kot minister, v obeh primerih o tarifah odloča politika, ali daje soglasje politika.  G
     Še bolj problematično je dejstvo, da je Državni zbor vedno bolj prizanesljiv do tovrstnih manifestacij seksizma, šovinizma in sovražnosti.  P
     Še bolj problematično je dejstvo, da je Državni zbor vedno bolj prizanesljiv do tovrstnih manifestacij seksizma, šovinizma in sovražnosti.  P
     Še bolj problematično je dejstvo, da je Državni zbor vedno bolj prizanesljiv do tovrstnih manifestacij seksizma, šovinizma in sovražnosti.  P
     Eden od razlogov za davčno reformo je povezan z dejstvom, da je državni zbor lani jeseni napovedal postopno ukinitev davka na izplačane plače.  P
     Vendar menim, da so si gledalci ob tem tudi že ustvarili mnenje, da je Državni zbor hiša, ki bi naj bila hiša modrosti, treznega razmisleka in ugleda.  G
     Če Sašo resnično meni, da je državni zbor zgolj vladni servis ‐ kar je že nekaj let, ne le v tem mandatu, javna skrivnost ‐ bi moral nemudoma odstopiti.  P
     V Poslanski skupini Nove Slovenije z zadovoljstvom ugotavljamo, da je Državni zbor v tem mandatu v predlagani, torej novi smeri, določene korake že storil.   G
     Politbarometer recimo razkriva, da je državni zbor ena izmed ustanov z najnižjo stopnjo zaupanja, celo umirjenemu Cukjatiju je v zadnjih mesecih padla podpora.  P
     5) Šteje se, da je državni zbor z odločitvijo o spornem mandatu odločil tudi o pritožbi kandidata ali predstavnika liste kandidatov, vloženi pri državnem zboru.   S
     Zato menim, da je Državni zbor primerno mesto, da poimensko poveste vse te obrekovalce Slovenije, kateri so iz Državnega zbora in kateri so iz drugih institucij.   G
     Rad bi rekel, da se je tokrat prvič zgodilo, da je Državni zbor potrdil dovolj veliki proračun, da se ta izplačila v bistvu izvršijo v tem obdobju, ki sem ga navedel.  G
     Z drugimi besedami, trdno sem prepričan, da je Državni zbor imel enkratno priložnost, da bi tovrstno politično malverzacijo lahko prekinil, če bi nastopala politična modrost.  G
     V Poslanski skupini Slovenske demokratske stranke izražamo zadovoljstvo nad tem, da je Državni zbor v drugi obravnavi na prejšnji seji sprejel dopolnitve zakona o zavarovalništvu.  G
     Vendarle moram poudariti, da je Državni zbor na plenarnem zasedanju vezan na poročilo matičnega delovnega telesa, ki je sklenil, da predlog sklepa ni primeren za nadaljnjo obravnavo.   G
     Pojasnil je proces sprejemanja pogodbe o ustavi za Evropo in njene usodo, ob tem je izpostavil dejstvo, da je Državni zbor 1. februarja 2005 pogodbo o ustavi za Evropo že ratificiral.  G
     Jaz mislim, da je Državni zbor pravo mesto za določeno mero, za pravšnjo mero demagogije, vendar toliko demagogije, kot je bilo pa danes izrečeno v tem državnem zboru, pa že dolgo ni bilo.  G
     Ugotavljam, da je Državni zbor sprejel Sklep o nepriznavanju predpisov Republike Hrvaške, ki kršijo ozemeljsko celovitost Republike Slovenije, in s tem zaključujem to točko dnevnega reda.   G
     Ker ugotavljam, da je Državni zbor v drugi obravnavi sprejel amandmaje k 2. členu dopolnjenega zakona, sprašujem kvalificirane predlagatelje, ali nameravajo k temu členu vložiti amandmaje.  G
     Včeraj je predsedniku DZ Francetu Cukjatiju poslal le pismo, v katerem je zapisal: »Osebno ocenjujem, da je državni zbor postal servis vlade, kar je v nasprotju z osnovnimi določili ustave« ‒  P
     Kot predsedujoči je namreč dovolil, da je državni zbor v nasprotju s poslovnikom odločil, da se razpiše posvetovalni referendum o pokrajinah, ne da bi bilo oblikovano referendumsko vprašanje.  P
     Rad bi vam povedal, da je državni zbor pred nekaj minutami, na izrednem zasedanju sprejel sklep, da je odcepitev nelegalna in da še naprej vztrajamo na ozemeljski celovitosti države Slovenije.  G
     Rad bi vam povedal, da je državni zbor pred nekaj minutami, na izrednem zasedanju sprejel sklep, da je odcepitev nelegalna in da še naprej vztrajamo na ozemeljski celovitosti države Slovenije.  G
     V Poslanski skupini nepovezanih poslancev samoimenovani Lipa smo trdno prepričani, da je Državni zbor na predlog Vlade Republike Slovenije že v preteklosti naredil nekaj nesprejemljivih napak.   G
     V Poslanski skupini nepovezanih poslancev samoimenovani Lipa smo trdno prepričani, da je Državni zbor na predlog Vlade Republike Slovenije že v preteklosti naredil nekaj nesprejemljivih napak.   G
     Ugotavljam, da je Državni zbor predlagani sklep sprejel, zato bo predlog zakona dodeljen v drugo obravnavo Odboru za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje kot matičnemu delovnemu telesu.  G
     Kajti treba je vedeti, da je državni zbor julija lani na predlog Janševe vlade sprejel novelo zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti, ki je izbris še dodatno liberalizirala.  P
     Pričakujemo pa, da bo novi predsednik Državnega zbora meril z enakimi vatli vsa dogajanja v Državnem zboru in da bo imel pred očmi, da je Državni zbor le pomembno večji in raznovrstnejši od koalicije.   G
     Ko pa ste omenili tudi to, na kakšen način je bila komisija ustanovljena, moram pa še enkrat povedati, da je Državni zbor moral, bil je dolžan ustanoviti komisijo, potem ko je to zahteval Državni svet.  G
     Na vrsti da je državni zbor, pravijo v Zavodu 25. junij, čeprav, kot pravim, tudi tokrat, kot doslej, niso ponudili nobene podlage, na kateri bi državni zbor lahko gradil državni in nacionalni projekt.  P
     Kar se tiče plovnosti, so mi zdaj kolegi ministri dali podatke, da je Državni zbor v prejšnjem sklicu sprejel Strategijo prostorskega razvoja Republike Slovenije, v kateri je predvidena plovnost Save do Brežic.  G
     Dovolite s tega mesta, da še enkrat opomnim, kar vas je opomnila nenazadnje polovica Državnega zbora, ki sestavlja opozicijo, da je Državni zbor samostojna veja oblasti in ni podrejena Vladi Republike Slovenije.  G
     Naj spomnim, da je Državni zbor, posebej pa še Kolegij predsednika Državnega zbora, da se je veliko ukvarjal z razreševanjem problematičnega vodenja Komisije za nadzor javnih financ, ko jo je še vodil gospod Cvikl.  G
     Naj rečem, da je Državni zbor leta 1998 sprejel sklep, s katerim je priporočil katerikoli Vladi, da bi pri vseh vprašanjih, ki zadevajo socialni dialog, takšen dialog tudi opravi in s socialnimi partnerji potem tudi poroča.  G
     Verjamemo, da je Državni zbor avtonomen, in verjamemo v to, da bi moral biti vsak, sleherni izmed vas, spoštovane poslanke in poslanci vladajoče stranke, pri svojih odločitvah vezan izključno na sebe, ne pa na željo predsednika Vlade.  G
     Če se spomnimo izredne seje na to temo, bi vas spomnil, da je Državni zbor takrat večinsko podprl ugotovitve, da je minister omogočil nadzor nad porabo proračunskega denarja, saj smo se poslanci seznanili z vsemi podrobnostmi iz pogodbe.   G
     Predsednik državnega zbora je navkljub pravnim zadržkom malo pred pol deveto zvečer ugotovil, da je državni zbor ustanovil parlamentarno komisijo, ki bo poleg Mercatorja preiskovala še dobrih 80 drugih domnevnih oškodovanj državnega premoženja.  P
     Jaz se seveda strinjam, da je Državni zbor nad ustavnim sodiščem pa vendar bi bilo to potem smiselno upoštevati pri vseh razpravah in pri vseh vidikih kajti dejstvo je, da je Državni zbor tisti ki določa zakona, ki jih formira in ki jih sprejema.   G
     Jaz se seveda strinjam, da je Državni zbor nad ustavnim sodiščem pa vendar bi bilo to potem smiselno upoštevati pri vseh razpravah in pri vseh vidikih kajti dejstvo je, da je Državni zbor tisti ki določa zakona, ki jih formira in ki jih sprejema.   G
     In upam, da bo nekoč nastopil trenutek v tej državi, da bomo razumeli, da Državni zbor ni namenjen SD-ju, SDS-u in tako naprej, da je Državni zbor namenjen in izvoljen zato, da bo iskal ustrezne rešitve, ki bodo na kožo pisane Slovenkam in Slovencem.  G
     In upam, da bo nekoč nastopil trenutek v tej državi, da bomo razumeli, da Državni zbor ni namenjen SD-ju, SDS-u in tako naprej, da je Državni zbor namenjen in izvoljen zato, da bo iskal ustrezne rešitve, ki bodo na kožo pisane Slovenkam in Slovencem.  G
     Delovna telesa in kolegij predsednika državnega zbora je sklenil, da seja tako poteka in sam sem ugotovil na koncu, da je Državni zbor informacijo, ki je bila predvidena, od predsednika Vlade tudi sprejel in s tem še enkrat zaključujem razpravo o tej točki.   G
     Jaz sem prepričan, da to današnje, upam, da čim bolj polno soglasje k temu planu, in še kasneje poroštvu, da je tisto, da je Državni zbor in Vlada in ter Ministrstvo na istem mestu, da želimo eno in isto, da se to čim prej zgodi, s čim manj težav okoli pritožb.  G
     Naj spomnim, da je Državni zbor v letu 2005 sprejel Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o Državnem svetu, ki je v 43. členu dodal nov drugi odstavek, ki je določil, da je funkcija predsednika in podpredsednika Državnega sveta častna in se opravlja nepoklicno.  G
     Na tem mestu bi rad opozoril tudi na to, da je Državni zbor že leta 1996 s podpisi poslank in poslancev iz praktično vseh poslanskih skupin sprejel prvi azbestni zakon in da smo se s tako imenovano azbestno zakonodajo praktično ukvarjali v vseh petih sklicih Državnega zbora.  G
     Kljub temu, da je mnenje Zakonodajno-pravne službe drugačno, kljub temu, da se je včasih dogajalo, da je Državni zbor imenoval tovrstne funkcionarje, ker bodo sedaj profesionalni in ker naj bi prevzeli nove dolžnosti, naj bi celo vršilec dolžnosti bil imenovan s strani Vlade.  G
     V okviri vzpostavitve registra pedofilov velja tudi izpostaviti, da je Državni zbor konec maja, ko je sprejel že omenjeni kazenski zakonik, in sicer z namenom večje zaščite otrok, na kar opozarja varuhinja človekovih pravic v svojem poročilu, uvedel tudi posebno kazensko evidenco.  G
     V zvezi s tem bi rad, ker sem tudi predsednik Državnega zbora, opozoril, da je Državni zbor v času, ko je že bil konstituiran, imel je torej predsednika, podpredsednike, imel scenarij za to, da bi se aktiviral in reagiral, če bi bilo treba, v zvezi z zakoni, ki so bili že sprejeti.  G
     Vesel sem, da je Državni zbor v prejšnji sestavi na veliko pobudo dr. Berte Jereb, ki je v okviru Slovenske ljudske stranke največ delala na projektu državne pokojnine, da je bilo že enkrat to upoštevamo in prepričan sem, da bomo v naši zreli, odgovorni družbi našli takšne rešitve.   G
     Tu moram spoštovanega gospoda poslanca in ostale spomniti, da je Državni zbor v prejšnjem mandatu že sprejel zakon o sodelovanju med Republiko Slovenijo in Mednarodnim kazenskim sodiščem, pa če se spomnim, je bil tudi gospod poslanec Barovič član mandata prejšnje sestave Državnega zbora.  G
     Prav imate tisti, ki trdite, da je Državni zbor res ukinil Zakon o boju proti korupciji s sprejetjem tega zakona, vendar je sodišče vrnilo ta isti zakon nazaj v življenje in danes na žalost velja še vedno ta zakon, tako da se ne bi sprenevedali in govorili neresnice tudi v Državnem zboru.  G
     Saj ne morem drugače, kot da ne nadaljujem v tem duhu, v duhu mojega predgovornika, v duhu predsednika Odbora za zadeve Evropske unije in tudi sam ponovno ugotovim, da se vlada res do Državnega zbora in do odborov v Državnem zboru obnaša kot nebodigatreba, kot da je Državni zbor nek privesek.  G
     Zato je še kako prav, da je Državni zbor na 37. izredni seji v torek, 3. junija, sprejel dvanajst sklepov v zvezi s problematiko koncentracije kapitala na podjetjih "poštnih nabiralnikov" in izpostavil vprašanje koncentracije medijskega lastništva v povezavi z ustavno pravico do obveščenosti.   G
     V uvodni predstavitvi predloga je predstavnik predlagateljev med drugim poudaril, da je Državni zbor vezan na odločbo Ustavnega sodišča le kot zakonodajalec, ne pa kot ustavodajalec, kar pomeni, da lahko spremembo ustavnega akta nadgradi odločbo Ustavnega sodišča ali določeno vprašanje uredi drugače.   G
     Res je, da je Državni zbor na njen predlog sprejel nov zakon o gospodarskih družbah, nov zakon o prevzemih, ki je bil tudi že noveliran, nov zakon o trgu finančnih instrumentov, ga tudi zdaj noveliramo, nov stečajni zakon oziroma Zakon o finančnem prestrukturiranju podjetij, prenovo kazenske, procesne in prekrškovne zakonodaje.  G
     Saj res nisem imel veliko upanja, da bi predlagatelji razumeli naše argumente, s katerimi zavračamo ta amandma, vendar bi tudi sam želel kolegico Barbaro Žgajner Tavš spomniti, da je Državni zbor sprejel pomemben dokument, in sicer, Resolucijo o nacionalnem programu preprečevanja in zatiranja kriminalitete za obdobje 2007-2011.   G
     Želim spomniti, da je Državni zbor z veliko večino sprejel spremembo Ustave, ki nam omogoča, da se danes zelo resno pogovarjamo o pokrajinah, in če smo pošteni, resen pogovor o pokrajinah je pravzaprav nastal šele takrat, ko smo dobili besedila celotnega paketa zakonodaje, ki je potreben za to, da se pokrajine v Sloveniji uvedejo.  G
     Ker pa je Vlada dolžna poročati in je prisegla Državnemu zboru in ker jaz mislim, da je Državni zbor še vedno zakonodajna veja oblasti v parlamentarni demokraciji, ki je zapisana v Ustavi Republike Slovenije in ocenjujem, da je to prva veja oblasti enaka med drugimi in moramo biti najbolj pošteni, imamo to pravico in zato to zahtevamo.  G
     Presečnik je izrazil tudi zadovoljstvo nad tem, da je državni zbor sprejel pobudo SLS ‐ poslanci SLS so zakonsko dopolnilo sicer vložili skupaj s poslanci SDS ‐ in zakon o poslancih spremenil tako, da je število funkcionarjev, ki jim lahko miruje poslanska funkcija, zožil na predsednika vlade, njegove morebitne podpredsednike in ministre.   P
     Kar zadeva ta del, ki spremlja varuhovo poročilo in se nanaša na tisto, kar je bilo zapisano v 11. rednem poročilu varuha človekovih pravic za leto 2005, posebej poudarjamo, da je Državni zbor lani ob obravnavi sprejel 28 priporočil in v odzivu Vlade na to je, kakšno pojasnilo o tem, kako je Vlada uresničila priporočila samo pri 17 priporočilih.  G
     Naj pa spomnim, da je Državni zbor 25. aprila letos sprejel Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o javnih cestah, ki je za osebna vozila ali bolj točno za vozila, katerih največja dovoljena skupna masa ne presega 3 tone in pol, uvedel plačevanje cestnine z vinjeto, in sicer za uporabo vseh cestninskih cest v Republiki Sloveniji, in to za določen čas.   G
     Ob tem, da ste prišli dva ali tri mesece nazaj v ta zakon s poroštvom za Slovensko odškodninsko družbo, kar je bil unicum v Državnem zboru, da je Državni zbor, da je država sprejela poroštvo za zagotavljanje likvidnostnega poslovanja Slovenske odškodninske družbe, točno za ta namen, točno za poplačilo upravičencem vlaganja v javno telekomunikacijsko omrežje.  G
     Zadeve so šle celo tako daleč, da je državni zbor na predlog vlade sprejel novelo zakona o reviziji postopkov javnega naročanja, ki vladi podeljuje pravico, da se pri določenih javnih naročilih, na primer ko obstaja neposredna nevarnost za življenje in zdravje ljudi, sama odloči za enega od ponudnikov in z njim podpiše pogodbo, čeprav bi preostali ponudniki sprožili revizijski postopek.  P
     Zato je ta iniciativa prišla prek mene na Državni svet, ker dobro vem, da je Državni zbor sprejel zakon v lanskem letu, da je bila veljavnost z avgustom prejšnjega leta, vendar kljub temu menimo, da je ureditev v 27. členu z objavo prevzemnih namer, pri katerih prevzemnik nima resnega namena opraviti prevzema, temveč da jo objavi samo zato, da bi drugega prevzemnika oviral pri izvedbi prevzema.  G
     Na tej nujni seji so člani t. i. Jazbečevega odbora ‐ glede na to, da je državni zbor komaj včeraj sprejel odločitev o razpisu posvetovalnega referenduma o območjih pokrajin ‐ začeli obravnavati predlog odloka o razpisu takšnega referenduma kot tudi spreminjevalna dopolnila, ki so jih k odloku predlagali vodje treh opozicijskih poslanskih skupin, Miran Potrč (Pahorjev SD), Jožef Školč (LDS Kresalove) in dr. Matej Lahovnik (Golobičev Zares).  P
     Po mojih informacijah in zagotovilu, ki sem ga dobil tudi zdaj, preden sem prišel v to dvorano, namerava gospod Marjan Podobnik kot vodja Zavoda 25. junij objaviti, informirati tisk, da v celoti sprejema ta sklep Državnega zbora kot jamstvo, da so zaščiteni interesi Republike Slovenije ob pristopanju Republike Hrvaške k Severnoatlantski pogodbi, da je Državni zbor pokazal maksimum razumevanja do njihovega pričakovanja in da zato odstopajo od vsakih aktivnosti v zvezi z zbiranjem podpisov.  G
     ANTON ANDERLIČ: Na tej seji Državnega zbora imamo zakon po nujnem postopku, ki pa dan pred zaključkom seje še ne izpolnjuje vseh pogojev, očitno ta točka, da bi jo opravil tudi zbor kljub temu, da je Državni zbor včeraj sprejel v skladu s Poslovnikom sklep, da Državni zbor nalaga delovnemu telesu, da skladno z dodelitvijo in skladno z uvrstitvijo na dnevni red seje Državnega zbora po nujnem postopku pripravi tudi poročilo oziroma se opredeli do zakona, tako kot mora matično delovno telo storiti.  G
     Ob tem bi želeli tudi opozoriti na dejstvo, da je predlog zakona med zavodi, torej visokošolskimi zavodi na področju zdravstva opredelil medicinsko fakulteto, opredelil Fakulteto za farmacijo in visoke šole za zdravstvo, pri čemer je pozabil na Fakulteto za zdravstvene vede, kar je po eni strani glede na slabo pripravljeno besedilo zakona pokazalo tudi na to, da je mogoče Ministrstvu za zdravje ušlo, da je Državni zbor v letu 2007, torej v marcu leta 2007 z odlokom ustanovil to fakulteto in da je ta fakulteta v Mariboru.  G
     Zato ugotavljam, da je Državni zbor odredil parlamentarno preiskavo za ugotovitev politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij, ki so sodelovali pri pripravi in izvedbi pogodbe o nakupu pehotnih bojnih oklepnih vozil, srednjih oklepnih kolesnih vozil 8x8, zaradi suma, da je posel politično dogovorjen, voden netransparentno in da je negospodaren, ter zaradi suma o prisotnosti klientelizma in korupcije in za ugotovitev suma o neposredni ali posredni povezavi med sedanjimi in nekdanjimi akterji ter nosilci javnih funkcij z orožjem v obdobju 1991 do 1993.   G
     In glede na to, da je Državni zbor aprila leta 2005 posvetil posebno točko TIMMS-ovi raziskavi za leto 2003, sem prepričana, da bo predlog za razpravo o rezultatih oziroma dosežkih učencev v drugih mednarodnih raziskavah naletel na enako pripravljenost govoriti o tem, kaj zmorejo naši učenci, in v zvezi s tem, kako vidi tudi politika, kaj vse bi bilo treba še storiti za to, da bi izobraževanje dosegalo boljše cilje, da bi bilo učinkovitejše in bi znanje kot temelj za razvoj lahko v polni meri odigralo tisto vlogo, o kateri tako radi razpravljamo takrat, ko si slikamo bodočnost.  G
     Na podlagi drugega odstavka 4. člena Poslovnika Državnega zbora o parlamentarni preiskavi, Državni zbor o odreditvi parlamentarne preiskave ne glasuje, zato ugotavljam, da je Državni zbor odredil parlamentarno preiskavo za ugotovitev politične odgovornosti zaradi suma klientelizma in koruptivnega ravnanja ministra za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo gospoda Gregorja Golobiča pri pridobitvi znatnih javnih nepovratnih sredstev in poslov na javnih naročilih za gospodarske družbe v skupini Ultra, projekt mestne kartice Urbana, sistem za sledenje in nadzor avtobusov javnega podjetja Ljubljanski potniški promet d.o.o., fiktivni posel varovanja   G
     Na podlagi drugega odstavka 4. člena Poslovnika zbora o parlamentarni preiskavi zbor o odreditvi parlamentarne preiskave ne glasuje, zato ugotavljam, da je Državni zbor odredil parlamentarno preiskavo za ugotovitev politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij, ki so sodelovali pri pripravi in izvedbi nakupa lahkih oklepnih kolesnih vozil 6x6, vladnega letala, havbic 155 milimetrov, sistema za upravljanje ognja, letal Pilatus in obnovi tankov T55S, financiranih v okviru temeljnih razvojnih programov obrambnih sil Republike Slovenije v letih 1994 do 2007 zaradi suma, da so bili posli politično dogovorjeni, vodeni netransparentno in da so negospodarni, ter zaradi suma o prisotnosti klientelizma in korupcije in za ugotovitev suma o odgovornosti nosilcev javnih funkcij pri razorožitvi nekdanje teritorialne obrambe.  G
     Omeniti kaže, da je kandidatu Zaresa za novega predsednika DZ dr. Pavletu Gantarju podporo vnaprej napovedala večina poslanskih skupin: tako Jože Tanko (SDS), ki je sicer dejal, da pričakuje, da bo novi predsednik »meril z enakimi vatli vsa dogajanja v državnem zboru in da bo imel pred očmi, da je državni zbor le pomembno večji in raznovrstnejši od vladne koalicije«, Bojan Kotič (SD), ki je poudaril, da njegova stranka »v parlamentarnem postopku odslej vsekakor pričakuje več posluha za željo poslank in poslancev po novi, dodani vrednosti«, kot tudi Jakob Presečnik (SLS), ki je pozdravil tokratni predkoalicijski dogovor, po katerem predsednik vlade in predsednik državnega zbora ne bosta iz iste politične stranke, in mag. Franc Žnidaršič (DeSUS), po mnenju katerega je dr. Gantar »brez dvoma osebnost, ki si zasluži funkcijo, za katero je predlagan«.  P
     Zato ugotavljam, da je Državni zbor odredil parlamentarno preiskavo za ugotavljanje politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij zaradi suma, da so bili vpleteni v financiranje spornih menedžerskih prevzemov gospodarskih družb Istrabenz, holdinška družba, d.d. in Pivovarna Laško d.d. s strani bank oziroma kreditnih institucij v pretežni državni lasti (kreditne institucije znotraj NLB Skupine in NKBM d.d.), in sicer tako, da naj bi zlorabili svoj politični vpliv za dodeljevanje posojil članov poslovodnih organov navedenih gospodarskih družb in z njim povezanih pravnih in fizičnih oseb (tako imenovanih "slamnatih" podjetij, finančnih holdingov ipd.) za odkup večinskega ali pretežnega deleža gospodarske družbe, ki so jo vodili oziroma jo vodijo, in ugotavljanje politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij zaradi domnevno pomanjkljive oziroma neustrezne zakonodaje s področja prevzemov, ki je dopuščala omenjene sporne menedžerske prevzeme.  G
     Na podlagi drugega odstavka 4. člena Poslovnika Državnega zbora o parlamentarni preiskavi zbor o odreditvi parlamentarne preiskave ne glasuje, zato ugotavljam, da je Državni zbor odredil parlamentarno preiskavo za ugotovitev politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij, ki so sodelovali pri pripravi, izvedbi gradbenih investicij javnega pomena na področju izgradnje avtocest in objektov gospodarske javne infrastrukture, financiranih s sredstvi državnega proračuna zaradi suma, da so bili postopki in posli medsebojno politično dogovorjeni, vodeni netransparentno in negospodarno ter zaradi suma prisotnosti klientalizma, korupcije in medsebojnih povezav med različnimi nosilci aktivnosti, ki so vključeni v pripravo, javna naročila in izvedbo gradbenih poslov ter postopki lastninskih preoblikovanj in menedžerskih odkupov gradbenih podjetij ter v tej zvezi še posebej zagotovitev suma o politični odgovornosti nosilcev javnih funkcij in njihovi vlogi pri tem.   G
     Na podlagi drugega odstavka 4. člena Poslovnika Državnega zbora o parlamentarni preiskavi Državni zbor o odreditvi parlamentarne preiskave ne glasuje, zato ugotavljam, da je Državni zbor odredil parlamentarno preiskavo za ugotovitev politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij, ki so bili odgovorni za pripravo in izvedbo štetja tako imenovanih izbrisanih v letih 2003 in 2009, pri čemer obstoji sum, da so bili uradno objavljeni izidi prirejeni političnim potrebam nekaterih nosilcev javnih funkcij, ugotovitev politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij zaradi domnevno neustreznega izvrševanja 8. točke odločbe Ustavnega sodišča U-I-246/02-28, to je ZIODLUS 246/02, Uradni list Republike Slovenije, številka 135/3, v času od začetka leta 2003 do oktobra leta 2004 in v obdobju od 22. novembra 2008 dalje zaradi suma vpletenosti nosilcev javnih pooblastil s političnim vplivom na izbor metodologije štetja tako imenovanih izbrisanih ter političnih vplivov na izbiro načina uresničevanja 8. točke odločbe Ustavnega sodišča številka U-I 246/02-28, to je ZIODLUS 246/02, Uradni list Republike Slovenije, številka 135/3, v navedenem času preiskav suma o domnevnem klientelizmu oziroma domnevnem koruptivnem ravnanju nekaterih nosilcev javnih funkcij, ki so domnevno povezani z nekaterimi odvetniškimi pisarnami zaradi suma ogrožanja sistema javnih financ v zvezi z domnevnim neustreznim izvrševanjem 8. točke odločbe Ustavnega sodišča številka U-I 246/02-28, to je ZIO DLUS 246/02, Uradni list Republike Slovenije številka 135/3 in preiskavo suma domnevne zlorabe Ministrstva za notranje zadeve Republike Slovenije s strani nekaterih nosilcev javnih funkcij v politične namene v času od začetka leta 2003 do oktobra leta 2004 ter v obdobju od 22. novembra 2008 dalje.   G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 45 145 245 345 445 545 645 745 845



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA