nova beseda iz Slovenije

'za zakonodajo in pravne' (501-600)



     Želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Želi predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve besedo?  G
     Želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?   G
     Ali želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Ali želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Ali želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Ali želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Upošteva naj pripombe in mnenja sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve.   G
     Mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve je bilo posredovano odboru 29.9.1998.  G
     V pojasnilu sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve je pod točko 2 to isto zapisano.  G
     Besedo dajem predstavnici sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve, gospe Bitenčevi.   G
     Proučijo in ustrezno naj se upoštevajo pripombe sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve.  G
     Sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve meni, da z amandmaji ni bila porušena medsebojna skladnost.  G
     Jaz sem v postopku že vprašal, če želi besedo predstavnik sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve.  G
     Prej, ko sem bil tu za to govornico, sem se oprl na mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve.  G
     Pri svojem prejšnjem nastopu sem se oprl pa tudi na mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve.   G
     Sprašujem sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve, če smo na podlagi 198. člena poslovnika usklajeni?  G
     Komisija je bila pred obravnavo seznanjena s pravnim mnenjem sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve.  G
     Pri 181. členu pa piše: "Sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve poda," ne "lahko", ampak piše "poda".  G
     Šele danes smo dobili novo mnenje vlade oziroma nove mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve.   G
     Ali kdo od poslancev nasprotuje, da sedaj dam besedo predstavniku sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve?  G
     Mi smo imeli sejo odbora 1.10.1998, pri čemer smo upoštevali mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve.  G
     Ta podtikanja, da pa tukaj odbor ni upošteval mnenja sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve, seveda niso umestna.  G
     Na podlagi tretjega odstavka 198. člena poslovnika sprašujem sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve, če smo usklajeni?  G
     PREDSEDNIK JANEZ PODOBNIK: Besedo želi gospa Tina Bitenc, namestnica sekretarja sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve.   G
     O tem nas je sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve opozoril, člane matičnega delovnega telesa nekoliko prej kot vse ostale.  G
     Sama komisija za lokalno samoupravo in tudi sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve sta nedvoumno pojasnila, kakšni so postopki.  G
     V razpravi je bilo z večinskim mnenjem podprto pravno mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve ter mnenje predstavnika vlade.  G
     Gospod predsednik, prejeli smo kar obširno mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve državnega zbora v skladu s 1. in 2. členom.  G
     Skratka, tudi sam sekretariat državnega zbora za zakonodajo in pravne zadeve postavlja pod vprašaj skladnost predlaganih rešitev z ustavo.   G
     Nisem pravnik, ampak vedno po tretjem branju vprašate sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve, ali je zadeva usklajena z veljavno zakonodajo.  G
     To vprašanje postavljam tako predsednici odbora za notranjo politiko kot tudi sekretariatu za zakonodajo in pravne zadeve, pa tudi predlagatelju.  G
     Glede na pripombe sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve je komisija povzela nekatere pripombe kot lastne amandmaje, ki so redakcijske narave.  G
     Če ni več prijavljenih oziroma ne želi nihče več razpravljati, dajem besedo predstavniku sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve, če želi besedo?  G
     Namreč, spoštovani predsednik, vi ste dobili, tako kot predsednik odbora za kulturo dne 10.9.1998 mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve.  G
     Matično delovno telo je predlog zakona obravnavalo in ga tudi zavrnilo, še preden je bilo izdelano mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve.  G
     Svojevrstna izkaznica predvidenega postopka in vsebine zakona je tudi mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve, ki je mnenje podal s pridržkom.   G
     In drugič, naj se upošteva sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve, kar je tu normalno, ampak jaz mislim, da se do ponedeljka nimamo kaj mučiti z njim.  G
     Namreč prebral sem njeno mnenje oziroma mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve, to mnenje je z dne 2. novembra, ki v zadnjem odstavku pravi naslednje.  G
     Če bi poslušali, sem opozoril dvakrat kolege poslance, da je to prvo branje, da je mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve nemeritorno in se upošteva ali ne.  G
     Državni zbor lahko zahteva, da se o predloženem amandmaju takoj sestane matično delovno telo," to se je zgodilo, "sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve, predlagatelj in vlada."   G
     Na podlagi tretjega odstavka 198. člena poslovnika sprašujem sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve, ali je zaradi sprejetih amandmajev porušena medsebojna skladnost določb zakona.  G
     TINA BITENC-PENGOV: Torej, sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve je skladno s svojo vlogo proučil predlog amandmaja skupine poslancev za novi 22.a člen in podaja naslednje mnenje:   G
     Zato bi vprašal ministra ali pa predstavnika sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve, ali takšen amandma sploh lahko sprejmemo, če je v skladu z drugim zakonom, ki ureja državne simbole.  G
     Ampak še enkrat, v popolnem nasprotju s pravnim redom je sklep, ki ste mi ga poslali, in tudi odločitev oziroma mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve je v bistvu nesprejemljivo.  G
     Komisija je namreč podprla mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve v delu, ki se nanaša na pripombe pravno-tehnične narave in ki jih je povzela predlagateljica v svojem amandmaju.  G
     Opomba: Komisija se do predloga amandmaja na podlagi mnenja sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve, da amandma ni pravilno vložen, glede navajanja naselij in sedeža občin, ni opredeljevala.  G
     V tretjem odstavku pravi, če sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve ugotovi, da je s sprejetimi amandmaji porušena medsebojna skladnost določb zakona, potem opozori in se potem pripravi rešitev.  G
     Odboru za notranjo politiko in pravosodje je bilo že na samem začetku zelo jasno razumljivo to, kar je sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve napisal v svojem mnenju, kjer je pisal o celem poglavju.  G
     Glede na vsebino teh amandmajev, ki jih je tudi že pregledal sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve državnega zbora, le-ta meni, da bi bilo smotrno in logično, da se do njih opredeli tudi matično delovno telo.  G
     Po mnenju sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve tako za predloge, ki niso bili obravnavani v okviru predhodnega postopka, ni mogoče z zakonom določiti, da se ustanovijo občine oziroma spremenijo njihova območja.   G
     Danes smo prejeli na klop še veliko novih amandmajev, dežujejo kar naprej, do katerih nimamo ne opredelitve vlade niti sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve, o katerih ne vemo, ali izpolnjujejo vse zakonske pogoje.  G
     Sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve poda ob vsaki obravnavi predloga zakona in pred glasovanjem o zakonu mnenje o njegovi skladnosti z ustavo in pravnim sistemom ter predloge v zvezi s pravno tehnično obdelavo zakona.  G
     Torej če ga sedaj parafraziram, bi moral sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve podati, ker pravi, "v vsaki obravnavi predloga", sedaj smo v prvi obravnavi zakona, mnenje o njegovi skladnosti, recimo temu s pravnim sistemom.  G
     Pri delu odbora so poleg predstavnika predlagatelja in sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve sodelovali še predstavniki sodnega sveta Republike Slovenije, vrhovnega sodišča Republike Slovenije in slovenska sodniškega društva.   G
     Imamo tudi stališče sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve, pa vendar samo stališče na predhodno vloženi amandma, ko je govoril o posebnem statusu občine Koper, ne pa stališča, ki govori o tako imenovani navadni podeželski občini.  G
     Iz stališča sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve je razbrati, da ob spremembah, torej ob statusnih spremembah, iz običajne v mestno ali iz mestne v običajno občino je potrebno izpeljati vse predhodne postopke, vključno z referendumom.  G
     Pa še drugo, gospa predsedujoča, da proučite vi oziroma mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve: Ali je takšna rešitev sploh, glede na jasno določila ustave in zakona o financiranju javne porabe, vzdržna oziroma v skladu z ustavo?   G
     Sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve se v svojem mnenju sicer strinja, da so podani formalni pogoji za obravnavo po skrajšanem postopku, v zvezi s samo vsebino zakonskega besedila pa meni, da so potrebni določeni popravki redakcijske narave.   G
     Sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve v svojem mnenju opozarja, da bi bilo potrebno uskladiti vrstni red sprejemanja zakona, ker se zakon o izvršbi in zavarovanju sklicuje na zakon o pravdnem postopku, ki pa je tudi še v postopku spreminjanja.  G
     Predsednik državnega zbora je 6. julija letos dodelil v obravnavo ta zakon predsedniku oziroma odboru za kulturo in šolstvo oziroma za kulturo, šolstvo in šport, odboru za finance in monetarno politiko in sekretariatu za zakonodajo in pravne zadeve.  G
     Da je pa res tako in da je še slabše, kot se tu kaže, pa je jasno že okoli tega zakona o pogojih za pridobivanje lastninskih pravic tujcev na nepremičninah, hitri postopek, saj je sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve šele 2.11. lahko oblikoval mnenje.  G
     Kajti v 185. členu poslovnika je zapisano, da predlagatelj zakona ali sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve v določenem roku pripravi besedilo predloga zakona za drugo obravnavo v skladu s stališči državnega zbora, sprejetimi po končani prvi obravnavi.  G
     V tem smislu komisija tudi ne podpira mnenja sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve, ki izraža zadržke v zvezi s predlagano rešitvijo, da župan prek svoje funkcije opravlja tudi funkcijo člana občinskega sveta oziroma da predseduje oziroma vodi občinski svet.  G
     V konkretnem primeru sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve ugotavlja naslednje: "(da) mora ponovno opozoriti, da je v zakonodajni postopek že vložen zakon o varnostno-obveščevalni dejavnosti, ki v posameznih delih ureja isto materijo kot naslovni predlog zakona.  G
     In če smo na odločitve s strani sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve opozorjeni, da so v neskladju z zakonodajo, v neskladju z ustavno odločbo in v neskladju z ustavo Republike Slovenije, potem bi rad videl tiste korenjake, ki bi si upali glasovati za takšen amandma.  G
     VINCENCIJ DEMŠAR: Jaz bi ob tem hotel spomniti na 181. člen našega poslovnika, kjer pravi: "Sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve poda v vsaki obravnavi predloga zakona in pred glasovanjem o zakonu mnenje o njegovi skladnosti z ustavo in pravnim sistemom" in potem tako naprej.  G
     Sam odbor je na podlagi pripomb sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve oblikoval nekaj dopolnil in na koncu sprejel sklep: Odbor predlaga Državnemu zboru Republike Slovenije, da v drugi obravnavi v okviru hitrega postopka sprejme določbe predloga zakona, skupaj z amandmaji odbora.  G
     Tako po mnenju službe vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo, kot tudi sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve državnega zbora, gre pri ustanovitvi mestnih občin oziroma mestne občine za statusno spremembo, s katero naj bi se dosedanja občina preoblikovala v mestno občino.  G
     Tretje, kar me prav tako navaja k temu, da moram glasovati proti, pa je včerajšnje opozorilo predstavnice sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve državnega zbora, ki je na kolegiju jasno in odkrito povedala, da sekretariat državnega zbora ni v stanju, da v tako kratkem času poda mnenje.  G
     V nadaljevanju svojega poročila sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve med drugim opozarja tudi na določbo v predlogu zakona, ki opredeljuje vlogo delovnega telesa državnega zbora, ki je pristojno za nadzor nad delom agencije, pri čemer so določene tudi njegove pristojnosti glede navedenega nadzora.  G
     Pri tem bi rad opozoril, da je predstavnica sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve pred obravnavo vseh teh amandmajev opozorila, da morajo biti amandmaji formalno pravilno vloženi, v vsakem amandmaju na amandma mora biti navedeno ime občine, naselja, sedež občine in število članov občinskega sveta.  G
     V svojem odgovoru oziroma dopisu gospodu Jelinčiču sem priložil tudi mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve z dne 10. junija 1997, v katerem ta opozarja, da predloga zakona ni mogoče obravnavati ločeno oziroma paralelno izven ali poleg postopka, ki ga je državni zbor s sklepom uvedel dne 23. maja leta 1997.  G
     Namreč, spremembe in dopolnitve zakona o prometnem davku, ki so danes tu v obravnavi, tega neskladja, na katerega ustavno sodišče opozarja, ne odpravljajo, zato proceduralno predlagam, da se ta seja državnega zbora prekine za toliko časa ali pa, če takoj lahko dobimo odgovor od sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve.  G
     Po tistem, ko je bila zahteva do ministra, da pač predloži zapisnik inšpekcije, in ko je on nesporno jasno za to govornico povedal, kaj meni o tem in da lahko da ta zapisnik na vpogled seveda, če tudi pravno formalno vse to lahko naredi, in zato povprašal sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve, naj pove o tem svoje mnenje.  G
     Če so taki primeri, potem se lahko zgodi to kar, sicer v drugi zadevi, sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve pravi, citiram: "To posledično pomeni, da bi bila odreditev posebnih metod in sredstev omogočena v nesorazmerno širokem obsegu, tudi za kazniva dejanja, ki bi sicer po stopnji družbene nevarnosti lahko sodila med marginalna."  G
     Je pa jasno, da bo treba sedaj razmisliti, kaj ta predlog sploh še pomeni, glede na to, da je potem bil na silo izglasovan predlog, po našem mnenju, in še vedno mislimo tako, na način, da smo ravnali v nasprotju z zakonom, na kar nas je opozarjala tako služba za zakonodajo vlade kot tudi sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve državnega zbora.  G
     In sicer komisija se je med drugim seznanila tudi z mnenjem sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve, ki ponovno opozarja, da zakon o varnostno-obveščevalni dejavnosti, ki je v zakonodajni postopek že vložen in v posameznih delih ureja isto tematiko oziroma materijo kot predlog zakona, ki ga sedaj obravnavamo, in opozarjajo da se nekatere vsebinske rešitve pokrivajo.   G
     Tukaj pa še ni sprejet zakon, zato menim, da bi bilo bolje kot nalagati vladi, da nekaj stori ob naslednji spremembi, zavezati sekretariat državnega zbora za zakonodajo in pravne zadeve, da pred izdajo oziroma objavo zakona o kazenskem postopku v uradnem listu spremeni oziroma nadomesti na vseh mestih izraze "organi za notranje zadeve" z izrazom "policija", seveda v ustreznem sklonu.  G
     Imamo še dodatni sklep odbora, dobili ste ga prav tako v pregledu oziroma poročilu, ga preberem: "Državni zbor Republike Slovenije pooblašča sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve, da pred oblikovanjem končnega besedila zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije ustrezno popravi sklicevanje na določbe veljavnega zakona o izvrševanju proračuna."   G
     Da so apetiti agencije po uporabi posebnih metod in sredstev preveliki, je opazil tudi sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve, ki pravi: Glede uporabe posebnih metod in sredstev je predlog zakona o slovenski varnostno-obveščevalni agenciji širši, saj določa več posebnih ukrepov, kot pa jih določa predlog zakona o varnostno-obveščevalni dejavnosti, ki je v postopku, se pravi "lex generalis".  G
     Še dodatni sklep: "Državni Republike Slovenije pooblašča ministrstvo za finance in poslance državnega zbora Janeza Kopača, Vilija Trofenika in Franca (Ferija) Horvata, da po sprejemu proračuna Republike Slovenije za leto 1998, v skladu s sprejetimi amandmaji ter s sprejetim predlogom za uskladitev državnega proračuna in ob sodelovanju sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve pripravijo končno redakcijo proračuna."   G
     Zato predlagam, da tudi tisti, ki zagovarjajo sedaj drugačno pot, torej, da gremo mimo vseh zakonov, da se požvižgamo na mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve ter mnenje službe vlade za zakonodajo, da podprejo predlog za parlamentarno preiskavo in da se v nekem roku - jaz verjamem, da to ni parlamentarna preiskava, ki bi moralo njeno delo trajati ne vem kako dolgo - ampak se lahko to v relativno hitrem času tudi zgodi.   G
     Jasno pa je, da tudi sklep, ki ga je državni zbor izglasoval prej, je na nek način bil izglasovan v situaciji, ko ni bilo za to govornico jasno povedano, tako s strani ministra, kot s strani sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve, kaj lahko v tem primeru storimo oziroma kaj meni tudi konec koncev minister, da lahko storimo, seveda na svojo odgovornost, on pa tega brez tega, da državni zbor odloči o tem, ali bo v to pogledal ali ne, ne bo razdelil tega materiala.  G
     BOGOMIR ŠPILETIČ: Spoštovani gospod predsednik, proceduralno predlagam, da dobimo jasno stališče sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve državnega zbora, ali državni zbor lahko glasuje o skrajšanem postopku o spremembah in dopolnitvah zakona o prometnem davku, čeprav bo to že četrtič storil v nasprotju z odločitvijo ustavnega sodišča iz leta 1994, kjer je jasno zapisano, da razlogi pravne varnosti narekujejo, da državni zbor ugotovljene neskladnosti odpravi ob prvi spremembi zakona.   G
     Zelo pozorna je bila na pripombe oziroma opozorila sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve, in na podlagi mnenja sekretariata, zlasti o posvetovalni naravi referenduma ter ustavno in na podlagi ustavno in zakonsko določenih pogojev za ustanovitev občin oziroma za spremembe območij občin, se je opredelila do predlagane ustanovitve občin, na podlagi upoštevanja rezultatov glasovanja na obeh poizvedovalnih referendumih, kar je razvidno iz amandmajev vlade k 1. in 2. členu zakona predloga zakona.   G
     Komisija je bila seznanjena z mnenjem sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve z dne 22.10.1998, ki ste ga prejeli, v katerem sekretariat opozarja, da v formalnem smislu ni uporabljena ureditev iz 201. člena poslovnika državnega zbora, ki predvideva uporabo hitrega postopka zaradi izrednih potreb države, interesov obrambe ali naravnih nesreč, čeprav gre iz obrazložitve razlogov za hitri postopek sklepati, da naj bi bil ta uporabljen zaradi izrednih potreb države v zvezi z izvedbo lokalnih volitev.   G
     Vendar, gospod Penko, to vam očitno ni uspelo, kajti tudi v mnenju sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve tega istega državnega zbora piše še vedno naslednje: Sekretariat ob tem ugotavlja, da se postavlja kot eno temeljnih vprašanj tudi vprašanje, ali predlagane rešitve novih določb členov od 150 do 156 zakona o kazenskem postopku v povezavi s predvideno spremembo 252. člena kazenskega zakonika republike Slovenije sploh lahko zadostijo ustavni zahtevi po določnosti zakonov, ki narekuje, da mora biti zakonska norma opredeljena jasno in nedvoumno, s čimer so onemogočena vsaka arbitrarnost, samovolja in zlorabe.  G
     Prej sem vam bral 183. in 184. člen. 185. člen poslovnika državnega zbora Republike Slovenije pa pravi: "Državni zbor po končani prvi obravnavi predloga zakona odloči" - in so tri alinee napisane - "da se na isti ali naslednji seji opravi druga obravnava predloga zakona v besedilu, ki je bilo predloženo za prvo obravnavo" - in poglejte ga zlomka, v drugi alinei pravi, "da predlagatelj zakona ali sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve v določenem roku pripravi besedilo predloga zakona za drugo obravnavo" in tukaj - poudarjam - "v skladu s stališči državnega zbora, sprejetimi po končani prvi obravnavi" oziroma tretja alinea, "da se zakon ne sprejme".  G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA