nova beseda iz Slovenije
podobnosti z ozirom na njo samo, in pa druga, | ideja | nečesa njej nasprotnega, kar bi bilo nepodobno | B |
zanje trdiš, da biva za vsako od njih še ločena | ideja, | ki je različna od stvari, ki jih jemljemo v | B |
takšne, kot jih vidimo. Da biva kakšna njihova | ideja, | bi se mi zdelo prav čudno, dasiravno sem bil | B |
bil?" je vprašal. "Kaj meniš: mogoče celotna | ideja, | ki je ena, biva v mnogih stvareh, ali je kako | B |
bolj ločen od samega sebe; tako vsaka posamezna | ideja | kot prisotna v mnogem ostaja ena in ista. " | B |
videti." "Torej želiš reči, Sokrat, da je enotna | ideja | za nas v resnici deljiva, toda še vedno ostaja | B |
da boš v naslednjem zatrjeval, da biva vsaka | ideja | kot ena. Ko imaš mnogo stvari, ki jih imaš za | B |
izgleda." "Torej se bo pojavila še neka druga | ideja | velikosti zraven velikosti same in stvari, ki | B |
kot v dušah. Tako bi lahko vsaka posamezna < | ideja> | bila eno in ne bi bila podvržena temu, o čemer | B |
rekel, "nekaj posnema idejo, ali bi lahko ta | ideja | ne bila podobna stvari, ki jo posnema, v takšni | B |
nekaj bilo podobno ideji, pa tudi, da bi bila | ideja | podobna stvari.Sicer se bo vselej zraven ideje | B |
vselej zraven ideje pojavljala še neka druga | ideja, | ki naj bo podobna drugi, toda različna, in to | B |
pojavljanje idej se ne bo nikoli ustavilo, če naj bo | ideja | podobna temu, na čemer je udeležena ." "Popolnoma | B |
bivajočih stvari bivajo in se vsaka posamezna | ideja | postavi kot sama.Tako je v zadregi tisti, ki | B |
du/namij) - moč, zmožnost eîdos (ei=)doj) - | ideja, | oblika, vrsta to eînai (to\ ei=)nai) - bit, | B |
heterótes (e(tero/thj) - različnost idéa (i)de/a) - | ideja | ísos (i)/soj) - enak | B |
Vsaj po definicij nasprotnosti ne. Toda kot | ideja | je ideja mnoštva sama ena.Zdaj smo pri tem, | B |
definicij nasprotnosti ne. Toda kot ideja je | ideja | mnoštva sama ena.Zdaj smo pri tem, ko bomo morali | B |
predpostavke iz Fajdona, po kateri je vsaka | ideja | najprej ona sama (načelo enkratnosti).Nato bodo | B |
Timaju sicer Platon izrecno pravi, da obstaja | ideja | za vsakega od štirih elementov (30c-d, 51b-e | B |
stvari delež na idejah tako, da je v njih celotna | ideja | ali le njen del (130e isl)?Obe možnosti bosta | B |
naslovom argumenta tretjega človeka. Če imajo | ideja | in stvari, ki so udeležene na ideje, vse skupno | B |
je lahko le nova instanca, tj. nova, že druga | ideja | pravičnosti.Enako bo zdaj veljalo tudi za to | B |
tem mestu očitno z Enim ni mišljena platonska | ideja, | ampak prej privilegirani predmet raziskovanja | B |
vsakič, ko je izgovorjena kakšna paradoksalna | ideja, | terjajoča dodatno informacijo. Na primeru različnos | B |
ne manjka noben del (137c6, 145c4-5). Toda | ideja | je tu očitno ta, da to mnoštvo ne sestavlja | B |
obračunavala z velikosrbsko propagando: "Velesrbska | ideja | je po zlomu Avstro-Ogrske izgubila svoj polet | C |
poudaril: "Mi želimo, da bi skoro zmagala velika | ideja | slovanske vzajemnosti, da bi se skoro ustvarila | C |
Slovenci nujno skleniti trden sporazum: "Živela | ideja | sporazuma, doli s tistimi, ki jo gazijo, ki | C |
Kajti SLS je bila več kot samo stranka, bila je | ideja. | 8. | C |
slovenske izobražence, predvsem mlajše, liberalna | ideja | in bogata nemška kultura tako navdušili in pritegnili | C |
sosednjih deželah, ki so se imenovali Windi. Sama | ideja | slovenstva je porojena na Dunaju - 5. aprila | C |
pepela tega programa je kot ptič Fenix vzletela | ideja | o kraljestvu Sloveniji (veselost v dvorani) | C |
riborskega programa ni naredila nobenega koraka več. | Ideja | Slovenije ni nova, Bleiweis jo je iznašel že | C |
Avstriji je po njihovem mnenju zmagovala liberalna | ideja. | Prav tako se jim je zdelo, da so njihove perspektive | C |
programov prekrivata." ) oziroma da se ustavoverna | ideja | pri drugih narodih monarhije še ni uveljavila | C |
se slavila Rusija in pridigala panslovanska | ideja. | Aranžerjem te komedije se je s prepovedjo prihranil | C |
verjeli, saj je v njihovih glavah kakor fiksna | ideja | vcepljeno, da je naroden Slovenec kvečjemu zato | C |
Tako se je v nemških deželah Avstrije zdramila | ideja, | da je namreč le v odkritem izpovedovanju svoje | C |
morebitnem sodnem procesu in še pripomnil, da se je | ideja | o tem, da je Šuklje zrežiral zvezo med Nemci | C |
nemških deželah Avstrije zdramila nacionalna | ideja, | da je le v odkritem izpovedovanju narodnosti | C |
Zveze Nemcev severne Moravske, vendar takrat ta | ideja | ni zaživela, saj je prevladalo mnenje, da se | C |
razvoj Slovencev in Slovenci in južnoslovanska | ideja, | ki jima je namenil štiri oziroma dve strani | C |
telektualne vsebine. Emile Durkheim je npr. trdil, da | ideja | totalitete odseva skupinsko naravo same družbe | C |
to načelo čutna ali nadčutna snov (abstraktna | ideja) | .Vendar pa kaj več o strukturi in značilnostih | C |
totaliteta ni nikakršna kategorija, temveč | ideja. | " Pri Jayu pa naletimo na nasprotno trditev: | C |
absolutna celota vseh pojavov je zgolj neka | ideja, | ki je kot take nikoli ne moremo upodobiti [ | C |
upodobiti [...]." Skratka, totaliteta je za Kanta | ideja | uma (Vernunft), obenem pa na neki na videz protisloven | C |
ostaja zanj, tako kot totaliteta za Kanta, le | ideja, | ki je v dejanskosti nikoli ni mogoče doseči | C |
Vendar se v vsakem izmed teh delov filozofska | ideja | nahaja v določeni specifičnosti ali sredstvu | C |
filozofije na ta način posnema krog krogov. | Ideja | se pojavlja v vsakem posameznem krogu, vendar | C |
Jamesonovo. Za Welscha je "totaliteta ... le | ideja, | ki nam omogoča, da na pravičen način obravnavamo | C |
mimo avtorja in njegovih pomislekov. Osrednja | ideja | pa je ideja totalitete, ki je bila za Lukácsa | C |
in njegovih pomislekov. Osrednja ideja pa je | ideja | totalitete, ki je bila za Lukácsa tako pomembna | C |
Po njegovem prepričanju je sporna je prav " | ideja, | da je mišljenje sposobno zgraditi sistem popolnega | C |
razumevanje Duchampovega Velikega stekla bistvena | ideja | mechane, izraz, ki je antičnim Grkom pomenil | C |
sublimno občutenje, kajti tudi totaliteta je zgolj | ideja, | nekaj, česar ni mogoče reprezentirati, vendar | C |
mogoče reprezentirati, vendar pa je kljub temu | ideja | uma.Lahko jo torej mislimo, ne moremo pa je | C |
uma, ki je njegova osrednja in najpomembnejša | ideja, | tako rekoč rdeča nit, ki povezuje njegova dela | C |
od leta 1985 - me neka misel ne zapusti več: | ideja | transverzalnega uma.Kakor sem še kot študent | C |
obupu - zvezan z idejo transverzalnega uma." | Ideja | transverzalnega uma pa ni radikalna ideja in | C |
Ideja transverzalnega uma pa ni radikalna | ideja | in to tudi ne želi biti.Njen cilj je prav nasproten | C |
prav nasproten: pokazati, da je vsaka radikalna | ideja | zgolj enostranskost. Filozofska "zgradba", ki | C |
V tem navedku je dejansko izražena osnovna | ideja | transverzalnega uma; ideja, ki ni zgolj cilj | C |
izražena osnovna ideja transverzalnega uma; | ideja, | ki ni zgolj cilj neke filozofske težnje, temveč | C |
predmet spoznavanja niti kategorija, temveč | ideja. | S tem obratom je racionalnost (Verstand) postala | C |
biti slednje po Lyotardu "čiste", za kar skrbi " | ideja | pravičnosti" - ideja pravičnosti za čistost | C |
"čiste", za kar skrbi "ideja pravičnosti" - | ideja | pravičnosti za čistost jezikovnih iger, tako | C |
gre namreč v smeri totalitete. "Totaliteta je | ideja | uma.Um ustvarja horizont totalitete in je obenem | C |
perspektiva uma; totaliteta ni kategorija, temveč neka | ideja. | " Totaliteta torej ni predmet spoznanja in njene | C |
po temeljnem preoblikovanju ideje celote. "[ | Ideja | celote] se mora iz nekoč navidezno samoumevnega | C |
komponent različnih kulturnih izvorov. Kakorkoli, | ideja | transkulturalnosti se od klasičnega pogleda | C |
posameznimi kulturami. Totaliteta je pri tem le | ideja, | ki nam omogoča, da na pravičen način obravnavamo | C |
je mogoče misliti (se pravi, totaliteta kot | ideja) | , je po Lyotardu mogoče uvrstiti v enega od dveh | C |
da je bil totalitarizem doslej vendarle samo | ideja | in ne tudi stvarnost: hitlerizem je vsaj v | C |
toda njihova prihodnost ni bila videti rožnata: | ideja | planetarnih "aglomeracij" se je marsikomu zdela | C |
življenje civiliziranega človeka? Da je njena | ideja | postala humanistična fizika (in ne metafizika | C |
je na večer prejšnjega tisočletja zaobrnil. | Ideja | velike družbe je z Johnsonovim političnim fiascom | C |
užitka. Za Benthama, ki ga je vseskozi obsedala | ideja | kazni kot absolutnega ekvivalenta prekrška, | C |
subjektov, ki sprejemajo pogodbo, je za Sada sama | ideja | zakona kot sekundarnega glede na pogodbo nezamisljiva | C |
krivičnost, pač pa predvsem, da je že razsvetljenska | ideja | pravičnosti kontaminirana s tekmovanjem z drugim | C |
ne zahteva suverenosti in avtonomije zase. | Ideja | o subjektovi avtonomiji je po Sadu utvara kontraktualistov | C |
razcepa med biti in nebiti je namreč povsem tuja | ideja | o razkoraku med biti in hoteti biti, ideja o | C |
tuja ideja o razkoraku med biti in hoteti biti, | ideja | o mutaciji subjektivne pozicije, o tem, da bi | C |
Kantova morala dolžnosti oziroma že avguštinovska | ideja, | po kateri avtoriteta, naj je še tako absolutna | C |
nepričakovano sreča s Kantom. Ključna je prav | ideja | radikalnega preloma, hiatusa med izkustvom kršitve | C |
je za Sada vrhunec krutosti. In narobe, sama | ideja, | da bi lahko etika temeljila na volji do užitka | C |
1 star = 1,5 scheffla (schaffa). Da pa | ideja | o dveh različnih vrednostih ljubljanskega (kupnega | C |
idealna oziroma inteligibilna roka, se pravi | ideja | roke, s katero Bog deluje na njihovega duha | C |
ljubeči? Tisti, ki izkuša veselje, ki ga spremlja | ideja | vnanjega vzroka, se pravi ideja ljubljenega | C |
ga spremlja ideja vnanjega vzroka, se pravi | ideja | ljubljenega objekta. In ljubljeni (objekt)? | C |
medtem ko drugi, ki izkuša žalost, ki jo spremlja | ideja | vnanjega vzroka, se pravi ideja mene kot vzroka | C |
jo spremlja ideja vnanjega vzroka, se pravi | ideja | mene kot vzroka, sovraži mene, pa jaz, ki zgolj | C |
ki potemtakem izkušam žalost, ki jo spremlja | ideja | notranjega vzroka, sovražim samega sebe.Ne sovražim | C |
samega sebe, se pravi žalost, ki jo spremlja | ideja | notranjega vzroka, se namreč po Spinozi imenuje | C |
se pravi njegovega veselja, ki ga spremlja | ideja | vnanjega vzroka, se pravi ideja mene samega | C |
ga spremlja ideja vnanjega vzroka, se pravi | ideja | mene samega kot vzroka, navzamem tudi sam.Spet | C |
naslednje: drugi, ki izkuša veselje, ki ga spremlja | ideja | vnanjega vzroka, se pravi ideja mene kot vzroka | C |
ga spremlja ideja vnanjega vzroka, se pravi | ideja | mene kot vzroka, potemtakem ljubi mene, jaz | C |
strogo vzeto, izkušam veselje, ki ga spremlja | ideja | notranjega vzroka, ljubim samega sebe.Ker vzroka | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |