nova beseda iz Slovenije
dobesedno pomeni "beseda", ima pa tudi pomen " | govor, | argument, razlog". Natančno vzeto je bila retorika | C |
Velikokrat krasi literaturo, umetnost in neformalni | govor | in je lahko manirizem zgodovinskega obdobja | C |
obstajajo ravni formalnega jezika, ki jih zahteva | govor | o resnih vprašanjih.Knjiga raziskuje tudi retoriko | C |
kar je nekdo v resnici rekel. Važno je, da nam | govor, | ki ga najdemo tam, daje nadrobno izrisano podobo | C |
najrazličnejših priložnostih. Veliko priložnosti za | govor | je v homerskih epih povezanih z osebnimi srečanji | C |
štiriindvajsetem spevu Iliade ali pa Ahilov | govor | v štiriindvajsetem spevu Iliade (559--620), | C |
klasični retoriki dobile ime entimeme. Vsak | govor | zase kaže smisel za zgradbo, pa tudi kot skupina | C |
se tehnična retorika najbolj osredotoči na | govor, | in to na račun drugih dveh.Je pragmatična, pokaže | C |
renesansi se je prerodila kot velika sila. Bolj kot | govor | ali poslušalstvo poudarja govorca; ustvarila | C |
Cicero, O naravi bogov 1,93). Enainšestdeseti | govor | filozofa sofista Diona Hrizostoma je njegov | C |
Diotima. Morda je bila oseba resnična, čeprav je | govor | nedvomno Platonova dramatska stvaritev.V Meneksenu | C |
Aspazijo, ji pripiše slavni Periklov nagrobni | govor | in trdi, da se je od nje naučil nagrobnega govora | C |
Platon s tem, ko je pripisal atenski nagrobni | govor | Neatenki Aspaziji, meril na tiste, ki so dovolj | C |
mogoče od logografa ali pisca govorov kupiti | govor, | ki se ga je potem stranka poskusila naučiti | C |
Trazimah. Nazadnje Sokrat pove, da naj bi imel | govor | tudi epílogos ali sklep, v katerem je povzetek | C |
in uporabi retorike. Le svetovali so, naj se | govor | deli na štiri ali več delov zaradi pregledne | C |
ékphrasis (ali opis nečesa), prosopopoiía (ali | govor | v skladu z določenim značajem), enkómion (ali | C |
kombinirali na različne načine in tako sestavili | govor. | Teme razprave je razdelil učitelj, prosti spis | C |
bi morilca izpustili. Tožnik je začel svoj | govor | z uvodom, ki je naveden spodaj.Zlahka bi ga | C |
pomembno je, da iz mesta odstranijo oskrunitev. | Govor | v resnični obtožnici bi vseboval prikaz z opisom | C |
Platonovega Fajdra mladi Fajdros preučuje Lizijev | govor. | Ker ga je ob prvem poslušanju očaral, pravi, | C |
pamet, kot bi se črk, in iz teh je sestavil | govor, | kot bi iz črk besedo.Samo da sofisti, kot pravi | C |
Hvalnici Heleni (h 8) govori o moči govora: " | Govor | je mogočen gospod, ki z najmanjšim in najbolj | C |
koncu svoje Hvalnice Heleni označi Gorgias ta | govor | kot paígnion, "otroško igro, razvedrilo".Anekdote | C |
njegova druga dela. Proti sofistom je programski | govor, | ki ga je sestavil in objavil kmalu potem, ko | C |
rhetorikós), temveč mu je ljubši izraz lógos ali " | govor" | , izobraževanje, ki ga ponuja, pa imenuje "filozofija | C |
pogledov na izobraževanje, si moramo ogledati dolg | govor | z naslovom Antidosis, ki ga je objavil okoli | C |
odgovoril na naraščajoče kritike zoper sebe. | Govor | ima obliko sodne obrambe v procesu za antídosis | C |
politike in zgodovine ter ponavlja, da se mora | govor | ukvarjati z "najvišjimi" predmeti, pri čemer | C |
besedna in retorična. Izokratovo mnenje, da je | govor | podlaga za vodilno vlogo v družbi, je iz predmeta | C |
devetnajstega stoletja. Najboljši Izokratov | govor | je Panegirik, ki ga je objavil okrog leta 380 | C |
pismenosti, ki je omenjena v prvem poglavju, | govor | pa je s tem dejanjem prešel v književnost, kar | C |
Ciceronovem spisu O določitvi snovi (2,8), kjer je | govor | o dveh "družinah" učiteljev v obdobju po Izokratu | C |
izražanje, bolj slavnostni kot svetovalni ali sodni | govor, | bolj slog kot argument, bolj razširitev snovi | C |
MESTO nam je odkrilo [filozofijo] / in počastilo | govor, | / po katerem vsi hrepenijo, / tiste, ki so ga | C |
brezumneži pa jih dobro izvršijo, / lep in umetelen | govor | pa ni nikoli v lasti izprijenih (slabih), / | C |
od nas, / in da tisti, ki dobro uporabljajo | govor, | / niso vplivni le v svojih deželah, / ampak | C |
govore s podobno tematiko. V grščini se je tak | govor | imenoval meléte, v latinščini pa declamatio | C |
klasične grške zgodovine in sestavil primeren | govor | za to priložnost.Lahko je na primer odgovarjal | C |
na primer odgovarjal na kak slaven Demostenov | govor | ali pa ga je celo poskušal prekositi, tako da | C |
poskušal prekositi, tako da je sam sestavil | govor | na isto temo v Demostenovem slogu. Druga vrsta | C |
panegirik [panegyrikós], ki je, natančno vzeto, | govor | ob prazniku, gamélion ali govor ob poroki, genethliakós | C |
natančno vzeto, govor ob prazniku, gamélion ali | govor | ob poroki, genethliakós ali govor ob rojstnem | C |
gamélion ali govor ob poroki, genethliakós ali | govor | ob rojstnem dnevu, prosphonetikós ali nagovor | C |
ali nagovor vladarju, epitáphios ali nagrobni | govor | in številne druge oblike.Razpravo o teh oblikah | C |
sofistične tradicije in isto velja v Ameriki za | govor | na Memorial Day ali četrti julij ter za govore | C |
relevantne" digresije zelo značilne. Tudi Antifontov | govor | O umoru Heroda vsebuje eno (64-73), še zlasti | C |
nazadnje predlagal, da bi plačal globo. Ta | govor | vsebuje odlomek, ki ima zvezo s kasnejšo Platonovo | C |
razloži svoje misli o smrti, ki sestavljajo tretji | govor | Apologije.Med drugim pravi: | C |
tudi zgodovinsko res. Vendar mu dovoli en dober | govor | (456a7--457c3), v katerem Gorgias jasno razmeji | C |
avtoriteto, ki izpričuje pomembno vlogo govora; | govor | mu pomeni pripomoček za lastno napredovanje | C |
Ob nastanku dialoga je bil Lizias že mrtev. | Govor | je vznemirljiv tako za Fajdra kakor za Sokrata | C |
mnenju v govoru pomanjkljivo, je metoda, saj se | govor | ponavlja in ima slabo zgradbo.Zato sam sestavi | C |
ima slabo zgradbo. Zato sam sestavi boljši | govor | na isto temo, le da si zakrije glavo, da bi | C |
Vrne se in Fajdru prizna, da je bil njegov | govor | grozen, ker je predstavljal ljubezen kot nekaj | C |
človeka najveličastnejša izkušnja. Sokratov | govor | prevevata mističen žar in lepota podob, ki navdihujeta | C |
videnje religioznega filozofa. Drugi Sokratov | govor | ni jasen nasledek opisa dobre retorike v Gorgiju | C |
dobrim in slabim na polju ljubezni. Lizijev | govor | pridobi točko za zlo; v prvem Sokratovem govoru | C |
glas in privede do tega, da Sokrat pove drugi | govor | in da zmaga prava in filozofska retorika.Ta | C |
predmet v logične kategorije (263b6--9). Lizijev | govor | je primer govora, ki se mu to ni posrečilo, | C |
seboj povezanih delov: "... da mora biti vsak | govor | kot živo bitje organsko povezan in mora imeti | C |
katero dušo in iz katerega vzroka mora kak | govor | prepričati ali katera se ne da pregovoriti. | C |
svojih poslušalcev? Kako bi lahko prilagodil svoj | govor | raznoterosti duš, ki jih je verjetno mogoče | C |
zamrznjena v eno obliko, namreč v zaključen | govor, | ki zastavi in dokaže določeno tezo, ne da bi | C |
in preden se prepriča o naravi duše in potem | govor | uredi in razdeli ter raznoliki duši dodeli raznolike | C |
vzrok v najbolj splošnem pomenu je vrsta, ki ji | govor | pripada -- Aristotel pride do sklepa, da obstajajo | C |
osebni značaj govorca, kot ga ta izžareva skozi | govor; | govornik bi moral dajati vtis, da mu gre zaupati | C |
opredeli elemente govornega dejanja kot govorca, | govor | in poslušalstvo.Sodobni retoriki bi dodali še | C |
hotel, da bi bila ta univerzalna. Kdor posluša | govor, | pravi, mora biti razsodnik ali pa ne.V drugem | C |
pa Aristotel obravnava manj zadovoljivo. Tak | govor | imenuje "epideiktičen" ali "slavnosten" in pravi | C |
govorništvu v nekem smislu razsodnik, koliko je | govor | učinkovit.Na splošno pojmuje pod slavnostnim | C |
spodbujati h konkretnim dejanjem. Tudi pozdravni | govor | za dostojanstvenika na obisku, zahvalni govor | C |
govor za dostojanstvenika na obisku, zahvalni | govor, | kakršnega je imel Cicero pred senatom ob vrnitvi | C |
na to, kar je dejansko prisotno in o čemer je | govor" | . Tópos pomeni v grščini "kraj", "mesto"; logični | C |
Ta sistem naj bi učencu pomagal najti snov za | govor. | Potem ko preuči naravo primera, se mora osredotočiti | C |
ali exordium (1,20--26) poslušalce pripravi na | govor. | Vsak poslušalec naj bi postal benevolus, attentus | C |
stoletju pr. Kr. je postalo vprašanje, ali mora | govor | vsebovati vse dele v predpisanem zaporedju, | C |
lahko učenec pomaga, da si zapomni kakršen koli | govor. | Ozadje je fizično okolje, ki ga učenec pozna | C |
uporablja še danes, a je težak, še posebno za dolg | govor. | Verjetno je najbolj pripraven za urjenje spomina | C |
srednjem veku, ko so praktične priložnosti za javni | govor | že usahnile.Res je, da Kvintilijanov vpliv skozi | C |
Kornelijinih pismih, o Hortenziji pa pravi, da se njen | govor | pred Oktavijanom, Antonijem in Lepidom "še zdaleč | C |
stoletju po Kr. Ker nam Kvintilijan pove, da so | govor | še lahko brali okoli leta 95, ko je objavil | C |
srednjeveških in renesančnih vladarjev. Hortenzijin | govor | je sodni in se poteguje za pravico.Začne z vprašanje | C |
je obravnaval celotno argumentacijo, celoten | govor, | v Kvintilijanovem primeru pa celoten vzgojnoizobraževalni | C |
retorika" v svojem prvotnem pomenu nanaša na | govor. | Beseda "literatura" pa je, ravno nasprotno, izpeljana | C |
podobno versko ali politično funkcijo kakor | govor. | Homerske epe, grške tragedije in komedije so | C |
četrtega stoletja, je sofistični slavnostni | govor | postal pesem v prozi.Tako so zapolnili literarno | C |
kjer je stvarjenje najprej opisano kot Božji | govor | in ne kot Božje dejanje: "Bog je rekel: 'Bodi | C |
najznačilnejša oblika daljšega govora "zavezni | govor" | , to je nagovor, ki temelji na predpostavki, | C |
izraelskim ljudstvom obstaja zaveza. Zavezni | govor | običajno najprej utrdi Gospodovo avtoriteto | C |
celotno Staro zavezo kot na en sam orjaški zavezni | govor, | ki ga sestavljajo pripoved o dejanjih Boga do | C |
klasičnega javnega nagovora. Primer tega je | govor | v štiriindvajsetem poglavju Jozuetove knjige | C |
Kot pričo tega postavi kamen. Zavezni | govor | v Prvi Samuelovi knjigi (12) sledi enakemu vzorcu | C |
Ezekielove knjige vidimo, kako je mogoče zavezni | govor | prirediti okoliščinam prerokovanja. Starozavezno | C |
zanimiva, saj vsebuje vrsto napotkov za dober | govor. | Ti so podobni egipčanski modrostni književnosti | C |
kot poroča Matejev evangelij (5,1), govoril " | govor | na gori".Možno je, da je ta pridiga sestavljen | C |
gradivo v različnih kontekstih. Vendar pa je " | govor | na gori" najobsežnejši primer Jezusovega pridiganja | C |
nekakšno predstavo o tem, kako bi moral biti | govor | urejen in podan.In ker so evangelije in pisma | C |
na glas, jih je skupnost nujno sprejemala kot | govor. | Avtorji štirih evangelijev se nekoliko razlikujejo | C |
krščanstvu, kot jih zasledimo drugje. Štefanov | govor | (7,2--53), ki razjezi velikega duhovnika in | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 101 201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |