nova beseda iz Slovenije

cerkev (1.001-1.100)


letu kaj nabralo, pa boste dobili. Samo vaša      cerkev      ima neke dohodke, drugo je vse revno.Vaša cerkev  A
cerkev ima neke dohodke, drugo je vse revno. Vaša      cerkev      ima gozd, laze in njive.Posekajte kaj v gozdu  A
štiriindvajset cerkva nima toliko dohodkov kakor      cerkev      svetega Antona.Tukaj so dohodki in stroški vaše  A
za cerkve pa bolj slabo dajejo. Šentmartinova      cerkev      je revna kot cerkvena miš.Novo streho bi potrebovala  A
smilijo. Dve gostilni imajo, pijejo dan in noč, za      cerkev      ne dajo ne naši ne liberalci. Tudi vaši vaščani  A
pa v mladosti niste poznali drugega kot delo,      cerkev      in stranko.Niste hodili na plese in ne v gostilne  A
oče, vse vaše življenje. No, jaz pa pustim      cerkev      in duhovnike pri miru.Ob velikih praznikih že  A
miru. Ob velikih praznikih že še pokukam v      cerkev.     Na stranko in strankin časopis se pa pokašljam  A
ponižno žensko. In tisti graničar Jovo še v      cerkev      ni hodil, ker je bil menda druge vere.Nekateri  A
tistih redkih pismih: Katrica na ples ne smeš, v      cerkev      hodi.Proso meti ne smeš.   A
je prišel župnik maševat za mir v podružnično      cerkev,      k Svetemu Martinu.Po končani maši je v zakristiji  A
bo treba,« je dejal. Elektrificiral je farno      cerkev      in kar naprej pridigal, naj farani darujejo  A
kmetje na poljih, v gozdovih in na cestah, v      cerkev      grede ali iz nje, sosedje ob obiskih, študentje  A
je kaznoval za njeno jezikanje. Ko je šla v      cerkev      je jezikala in v nič devala svojega moža.Ko  A
ogledal vse cerkvene podružnice, prastaro farno      cerkev,      Križno goro, slike Šubičev in Berganta, njive  A
duhovščine nespoštljiv, bolj je cenjen pri ljudeh.      Cerkev      svetega Antona na Polici ima največ dohodkov  A
brigajo ljudje od stranke. Brigal se bom za vero,      cerkev      in župnijsko kroniko.To je moj konjiček.   A
kakšne graščine. »Elektrificiral sem župno      cerkev.     Dal sem postaviti evharistične križe po gorah  A
onega Žida Marxa. Elektrificiral sem farno      cerkev,      domačini so zijali.«Ali pa: »Škof Jeglič so  A
.. stran 87 . \/ Rekli so, da je njihova      cerkev      stara tristo petdeset let.Otroci so bili raztrgani  A
cerkveno zgodovino. Ogledal sem si šentmartinsko      cerkev,      zidano leta 1647, in zvonik, zidan 1766. leta  A
Mašujem, polnočnica je.      Cerkev      je nabito polna ljudi.Več je starejših.   A
nekaj mesecev preselili k meni. Počivajo naj, v      cerkev      hodijo in berejo. Moja mati so dobri kot slovenski  A
kot star liberalec le grem šestkrat na leto v      cerkev.     To je naša stara liberalna svobodnjaška navada  A
rodni hiši, prva sta mati in oče, potem prideta      cerkev      in šola.Kaj pa tista velesila kino, okolje,  A
je bilo precej. Ljudje bolj obiskujejo župno      cerkev.     Bojijo se vojske.   A
pradedov, tet in stricev. Domača vzgoja, šola,      cerkev,      tisk, družba, vse to dandanašnji bolj vpliva  A
mešal. Hvalil je samo tiste, ki radi hodijo v      cerkev      in na romarske poti ter tam denar zapravljajo  A
sem samo zaradi ljudi šel parkrat na leto v      cerkev      in zaradi žene Katrice.Nisem bil srečen z njo  A
vsem hudim na onem svetu. Strici so obiskovali      cerkev,      ali če je župnik le preveč grozil faranom, so  A
šumljajo čez dobrave; . / . / stran 8 . / bela      cerkev,      tiho selo in dolina ‒ vse leži v besedi eni  A
hudoval. Menda mu je onečastil podružnično      cerkev      v neki vasi.Cerkev so mi zasvinjali, je pravil  A
je onečastil podružnično cerkev v neki vasi.      Cerkev      so mi zasvinjali, je pravil in se srdil.«   A
oglasil tamkaj. Zdaj hoče pleban onečejeno      cerkev      prebeliti in preslikati in potem, pravi, bi  A
Govorila sta kajpak o tem, kako naj bi se      cerkev      ozaljšala; govorila sta o Bogu in Mariji pa  A
verjetno pa je, da so se že spravili v senco za      cerkev      in se tam nacejajo. Kockajo in se nacejajo...  A
delo v Bermu sva končala do jeseni. Tudi vašo      cerkev      bi bilo treba preslikati in poslikati do jeseni  A
»Čas bi že bil, da se odpravim...«      Cerkev      je bila poslikana in z delom sta bila zadovoljna  A
podložnika, da se prepričam, če veruje vse to, kar      cerkev      ukazuje, ali če ne veruje?Sicer pa ne pride  A
ivoverstvo. Ljudje sovražijo duhovnike in zaničujejo      cerkev.      In ker jim grajščaki pri tem ne delajo ovir  A
koristno. Morda uniči duhovščina s svojim početjem      cerkev      samo.Kdo naj veruje, da je cerkev božja ustanova  A
početjem cerkev samo. Kdo naj veruje, da je      cerkev      božja ustanova, ko so njeni služabniki satanskega  A
služabniki satanskega značaja; kdo naj veruje, da uči      cerkev      resnico, ko se poslužujejo njeni služabniki  A
ko more kakor rablji; kdo naj veruje, da je      cerkev      zaščitnica kreposti in krščanske nravnosti,  A
more kljubovati niti rimskonemški cesar. Če me      cerkev      prekolne, me zapuste moji graščaki in celo kmetje  A
svoj jarem, vsi bi me radi ponižali. Ko bi me      cerkev      preklela in izobčila, bi vsi padli po meni in  A
podložnikov le en las iz brade, temu vladarju bo      cerkev      še vso brado izpulila ‒ njemu ali njegovim otrokom  A
se podvrgel kruti kazni, ki ti jo je naložila      cerkev?     « »Mislim, da res,« je odgovoril Galengano.   A
prisego, Mihael Galengano bo izveličan, sveta      cerkev      pa dobi njegovo premoženje. Pripravite torej  A
nestrpno zaklical Komolja. »Pomisli pa, da je      cerkev      sicer mogočna, mi pa smo premeteni.« »Da, končajmo  A
lahak, kajti človek, ki prepreči, da bi sveta      cerkev      krivoverca kaznovala, je sam krivoverec.« Galengano  A
je začelo mračiti, so ljudje trumoma hiteli v      cerkev.     Vsi so pred časom popustili delo, vsi so ugibali  A
bil Žid gotovo molče odstranil, zakaj rimska      cerkev      je bila mogočna.Mašnika krivoverske sekte pa  A
iz osebnih namenov stori, a le navidezno za      cerkev,      v resnici pa samo zase, to se vsled nebeške  A
»Ali ni to bila vaša dolžnost? Sicer pa      cerkev      ni zahtevala, da ji izročite Mihaela Galengana  A
če bi bil jaz vladar v Čedadu, bi bilo to za      cerkev      samo dobro, kajti potem bi lahko z več strani  A
ne storim.« »Kako morete misliti, da bo sv.      cerkev      zahtevala od svojega sina, naj stori hudodelstvo  A
Cerkveni uslužbenci so medtem pridno pripravljali      cerkev      za to zborovanje.Zagrnili so altarje z dolgimi  A
sedel na patrijarhovem prestolu, ko je vstopil v      cerkev      Juri Devinski.Oblečen je bil skromno in preprosto  A
same, marveč tudi velik del posvetnih pravic.      Cerkev      se trudi, da zadobi gospodstvo nad vsemi ljudmi  A
V tem, ko smo nosili svojo kožo na semenj za      cerkev,     « je nadaljeval Juri, »v tem, ko smo se v prid  A
za obrambo cerkvenih privilegijev, v tem je      cerkev      spletla strahovito vrv, ki jo je vrgla nam vsem  A
vladarju, in vladarji so bili podložni cesarju.      Cerkev      pa si je izmislila novo hudodelstvo in prilastila  A
ne oziraje se na nas in na cesarja sodi vse.      Cerkev      nam ni mogla vzeti sodstva o nebeških stvareh  A
duhovnik se izdaja za božjega pooblaščenca in      cerkev      si lasti pravico, da sodi vse ljudi po svojih  A
vsakega posameznega človeka se preiskuje in      cerkev      dela iz tega prepričanja hudodelstvo in si lasti  A
dotičnikov. Krivoverstvo je sredstvo, s katerim hoče      cerkev      povečati in razširiti svojo posvetno moč in  A
jaz. Strašno je, kaj se lahko zgodi, če dobi      cerkev      to oblast.Cerkev bo obtoževala ljudi in jih  A
kaj se lahko zgodi, če dobi cerkev to oblast.      Cerkev      bo obtoževala ljudi in jih bo sama sodila.   A
vsakega bodo spravili lahko v nesrečo. Prej je      cerkev      odpuščala grehe in trgovci so ji to morali plačevati  A
se mestjani branijo davkov, ki jim jih nalaga      cerkev,      so takoj krivoverci.Če graščak ne dovoli duhovniku  A
tlačane, je tudi krivoverec. Tako nam jemlje      cerkev      vedno več naših pravic.Cerkev ima v rokah pravice  A
Tako nam jemlje cerkev vedno več naših pravic.      Cerkev      ima v rokah pravice, življenje in imetje nas  A
slabe zglede v jedi in pijači; vdrl si trikrat v      cerkev,      da se polastiš ubeglih sovražnikov, dasi so  A
več tednov. Za vsa ta hudodelstva te je sveta      cerkev      preklela in izobčila.Preklet in izobčen si še  A
zopet čez dolgo časa dvignil glavo, je bila      cerkev      prazna. Poleg Jurja je stal en sam človek, stari  A
pokorna, hči svete cerkve in stori to, kar sveta      cerkev      ukaže. To stori tem laglje, ker ste pokazali  A
ali zaradi zasluge, ki si jo pridobim za sveto      cerkev?     Kaj še!   A
pravice, dokler vas ne bosta sodila cesar in      cerkev,     « je pripovedoval vitez Gemonski. »In kdo je  A
zaradi česar so kmetje od vseh strani hiteli v      cerkev.     In res je dal opat oznaniti nekaj posebnega.  A
Menihi so opata Angelusa najprej spremili v      cerkev,      kjer ga je z vso ljubeznivostjo sprejel zatiški  A
mu velela, da mora njej na čast sezidati novo      cerkev      na Sveti gori pri Gorici.Kmetje morajo zdaj  A
pri Gorici. Kmetje morajo zdaj plačevati za to      cerkev.     Kolnejo sicer kakor pogani, plačujejo pa vendar  A
Margareta. »Kar je Bog uredil in kar sveta      cerkev      uči, je vse pravično.« Margareta pa  A
»Jaz pa nisem teh misli. In naj sveta      cerkev      desetkrat uči, da je to ali ono pravično, če  A
srce, da je to krivično, ne verjamem, da bi      cerkev      prav imela.« Vojvodinja je kar strmela  A
verskih rečeh,« je rekel ošabno opat. »Kar      cerkev      uči, to moraš verjeti in konec besedi.«   A
krivično, ostane to zame krivično, naj reče      cerkev,      kar hoče.« »Blazni otrok!« je zagrmel  A
podirali znamenja, ste hoteli razdejati samostan in      cerkev      in pokončati menihe, danes pa se valjate v prahu  A
narod tako nespameten in nemožat. Prišedši v      cerkev      je opat šel naravnost h glavnemu oltarju in  A
Margareto. Ta je Rovanu že ves čas, kar je stopil v      cerkev,      sledila z očmi.Ko se je Rovan obrnil k njej  A
ljudi. Opat je v spremstvu menihov zapustil      cerkev      in šel v samostan.Zdaj se je tudi razšlo občinstvo  A
na vse strani. Eden zadnjih, ki so zapustili      cerkev,      je bil Rovan.Dasi je bil kot zopetni praporščak  A
prevrat da se je izvršil, je trumoma hitelo v      cerkev.     Pri maši se je ljudstvu slovesno oznanilo, da  A
polastila strašna jeza. Najraje bi bil pohitel v      cerkev      in novega opata, ki je z nepopisno ošabnostjo  A
samostanu na dobrem glasu, kajti hodil je pridno v      cerkev      in k spovedi ter tudi rad dajal za očenaše.  A
in se napotila po vaseh, da pobereta bero za      cerkev,      za župnika in kaplana in za organista. Ljudje  A
in od tam gledam nazaj na koče in hiše in na      cerkev,      ki stoji sama sredi pokopališča.Zapojo zvonovi  A
zver, to je Sultan, njen pes, ki se mu mudi v      cerkev.      Nepretrgoma gostole zvonovi in okoli cerkve  A
je hodila vedno k prvi jutranji maši v tisto      cerkev,      ki ji je bila slučajno najbližja. Takrat je  A

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 1.401 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA