nova beseda iz Slovenije

Revija Mladina, leto 2007, poved v sobesedilu:



Najprej je bila spremenjena diferenciacija učencev v zadnjem triletju osnovne šole, sestava svetov šol in posredno imenovanja ravnateljev, nato je bil spremenjen zakon o šolski inšpekciji, zdaj pa je predviden še nov način financiranja vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki bo temeljil na glavarini, izdatnejše financiranje zasebnega šolstva tako, da bo država iz proračuna stoodstotno financirala program vseh zasebnih vrtcev in šol, racionalizacija v organizaciji javnega šolstva, omejevanje deleža izbirnosti, fleksibilen predmetnik, večja obremenitev učencev, saj se uvaja drugi tuji jezik kot obvezen predmet v zadnjih treh razredih devetletke, ukinitev splošnega učnega uspeha, večja avtonomija šol pri izrekanju ukrepov, saj bo ponavljanje razreda ali prešolanje učenca mogoče brez soglasja staršev, uvedba vzgojnega načrta s specifičnimi vrednotami posamezne šole... »Že golo naštevanje pokaže, da od ključnih rešitev sistema obveznega šolanja ostaja nedotaknjen le zgodnejši vstop v šolo,« opozarja dr. , profesorica na oddelku za pedagogiko Filozofske fakultete v Ljubljani in članica Strokovnega sveta RS za splošno izobraževanje.

Pričakovali bi torej, da bo ministrstvo za šolstvo obsežno reformo podprlo z resnimi študijami in primerjalnimi analizami, v katerih bi predstavilo strokovne razloge za predvidene spremembe in pričakovanja, ki naj bi jih nove rešitve prinesle.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA