nova beseda iz Slovenije

Revija Mladina, leto 2007, poved v sobesedilu:



Doku Korporacija je epska psihoanaliza ameriške korporacije, ki so ji sledili mnogi antikorporativni ekspozeji, recimo spektakularne vivisekcije "supersupermarketov"- (-: Visoki stroški nizkih cen, 2005), McDonaldsa (Super veliki jaz, 2004), naftne družbe Halliburton (Irak na prodaj, 2006), propadlega energetskega giganta Enrona (Enron: Najpametnejši fantje v sobi, 2005) in TV mreže News (Outfoxed: Murdochova vojna proti novinarstvu, 2004), epski doku Stoletje jaza (The Century of the Self, 2002), ki ga je posnel Curtis, pa nam pokaže, kako je 20. stoletje formatirala Freudova psihoanaliza, ali natančneje ‐ kako je 20. stoletje formatiral Edward Bernays, Freudov briljantni nečak, veliki guru marketinga in propagande ter izumitelj »stikov z javnostmi« (hja, tudi Goebbels je bil njegov fan), ki je ameriškim korporacijam svetoval, da naj ne ustvarjajo produktov, ki bi tešili potrebe kupcev, ampak produkte, ki podžigajo njihove želje. Produkt ne sme biti nič trajnega, ampak mora postati način kupčevega samoizražanja, le psihološki moment na kupčevi dolgi, tako rekoč neskončni, dosmrtni poti potrošniškega, nakupovalnega samouresničevanja. Bernays je marketing prelevil v represivno orodje, s katerim je bilo mogoče ljudi lažje voditi in kontrolirati, kar je hitro kapnilo tudi politiki, ki je začela volilce tretirati kot potrošnike.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA