nova beseda iz Slovenije

Revija Mladina, leto 2006, poved v sobesedilu:



Odprava zunanjega ocenjevanja znanja ob zaključku 3. razreda, češ da so otroci premajhni za zunanje ocenjevanje, določitev, da se rezultati nacionalnega ocenjevanja znanja ob koncu 9. razreda, ki sicer ostaja obvezno, smejo uporabljati zgolj kot povratna informacija šoli, učencem in staršem, izbira tretjega ocenjevanega predmeta (določi ga/jih minister) ‐ vse to kaže, da predlagatelj sprememb ni izdelal celovitega koncepta ocenjevanja znanja (npr. povezava učiteljevega opisnega in zunanjega ocenjevanja znanja v 3. razredu), še manj pa ga je znal povezati z drugimi sistemskimi rešitvami v šoli, npr. z učnimi načrti, ki temeljijo na "ciljnoprocesnem" načrtovanju in zato »zahtevajo« tudi zunanje ocenjevanje znanja, z merili za izbiro kandidatov za vpis v srednje šole.

Nedodelane rešitve se npr. že dve leti zapored kažejo v neustreznih merilih za izbiro kandidatov za srednje šole z omejenim vpisom, ko je treba iskati nove, dodatne kriterije k učiteljevi oceni, ki je premalo občutljiva.
In pri tem žal napaka sledi napaki: učiteljeve ocene niso »razbremenjene« subjektivnosti ocenjevanja, enako znanje je lahko na različnih šolah ocenjeno različno, točkovane dejavnosti, ki jih določa šola sama, so neprimerljive (npr. prostovoljno delo, glasbena šola), upoštevajo se šolske ocene za nazaj.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA