nova beseda iz Slovenije

Revija Mladina, leto 2006, poved v sobesedilu:

Naše razprave se tako vrtijo okoli nove-stare dileme: koliko je treba otroke vzgajati in kakšno vlogo ima šola pri tem, zakaj učitelji več nimajo avtoritete, zakaj starši otrok več ne vzgajajo, ampak le še »ščitijo« (zadnja razprava v povezavi z domžalskim škandalom) in, nenazadnje, koliko Janezek v danih okoliščinah sploh (lahko) zna, torej vprašanje standardov znanja. A le navidezno se spopadajo okoli dileme kozervativno-liberalno. Ta razcep se je v Sloveniji sicer že od začetka devetdesetih zarisoval kot razcep med ()konservativnim in liberalnim pogledom na vlogo t.i. vzgojno-izobraževalnega sistema, kot se mu reče pri nas, pri čemer je že iz sestavljenke razvidno, da sistem sam služi dvema nalogama: učiti in vzgajati in predstavlja tisto, čemur se drugod reče edukacija, tako da je sámo razlikovanje med vzgojo in izobraževanjem v tukajšnjem okolju že rezultat ideoloških bojev v javnosti in pedagoški stroki glede problematike, koliko in v kakšno smer smeta država in šolstvo »izoblikovati« državljane.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA