nova beseda iz Slovenije

Revija Mladina, leto 2005, poved v sobesedilu:

Vprašanje je seveda, ali se bo katera od njih tudi »prijela«, saj je "procesualizacija" »slovenskega nacionalnega spomina« in s tem nacionalne zgodovine in mitologije v polnem teku: tako prek uzakonjanja novih praznikov »zedinjenja« in »vrnitve« k domovini ter praznovanja ne le samostojnosti, ampak tudi »enotnosti«, kot tudi prek številnih drugih simbolnih politik. V zadnjem času smo imeli poleg tovrstne interpelacije v »režim spomina« (kot temu pravi zgodovinar Bartov), ki je potekal prejšnji teden v Mariboru ob slavljenju praznika generala, priložnost spremljati ponovno - seveda v okviru slovenske "egologije" zmeraj na videz nedolžno - razpravo o »pravici do« simbolike knežjega kamna na slovenskem evrokovancu, pri čemer slovenski politiki v njenem nacionalnem konstruktivizmu kot nalašč prihaja na pomoč avstrijski kreativni radikalec Haider. A pri tem je bil Haider (vsaj kolikor je bilo mogoče razbrati iz slovenskih medijev) ‐ glej ga šmenta! ‐ verbalno na poziciji državnosti in državljanske definicije države, medtem ko so nekateri zagovorniki simbola na slovenskih državnih evrokovancih zavzeli antidržavno pozicijo plemenskega slovenstva, ki črpa svoj zgodovinsko-državni narativ iz domnevne »državnosti« izpred tako rekoč tisoč let.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA