nova beseda iz Slovenije

Revija Mladina, leto 2005, poved v sobesedilu:



O narodih kot zamišljenih skupnostih, kakor jih je poimenoval Benedict, katerih glavni mehanizem vzpostavljanja sta simbolna politika in kreacija oziroma nova organizacija »skupnega spomina«, ki je dandanes podprta predvsem s sodobno medijsko tehnologijo, sem tukaj pisala že nekajkrat, tudi že letos, a očitno smo tako zelo vpeti v trend tovrstnega konstrukcionizma, da bo o tem treba napisati še veliko besed. Vprašanje je seveda, ali se bo katera od njih tudi »prijela«, saj je "procesualizacija" »slovenskega nacionalnega spomina« in s tem nacionalne zgodovine in mitologije v polnem teku: tako prek uzakonjanja novih praznikov »zedinjenja« in »vrnitve« k domovini ter praznovanja ne le samostojnosti, ampak tudi »enotnosti«, kot tudi prek številnih drugih simbolnih politik. V zadnjem času smo imeli poleg tovrstne interpelacije v »režim spomina« (kot temu pravi zgodovinar Bartov), ki je potekal prejšnji teden v Mariboru ob slavljenju praznika generala, priložnost spremljati ponovno - seveda v okviru slovenske "egologije" zmeraj na videz nedolžno - razpravo o »pravici do« simbolike knežjega kamna na slovenskem evrokovancu, pri čemer slovenski politiki v njenem nacionalnem konstruktivizmu kot nalašč prihaja na pomoč avstrijski kreativni radikalec Haider.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA