nova beseda iz Slovenije

Revija Mladina, leto 2005, poved v sobesedilu:



V omenjeni sinagogi, kakšnih sto metrov od Vltave, so judovski verniki zelo plaho krenili drug na drugega s pestmi, molitveniki in obrednimi predmeti, ki so jih imeli v rokah na predvečer velikega praznika sabata, da bi drug drugemu „pojasnili“, kdo ima prav in kdo ne, komu pripada ta kultni in romarski hram, kdo pa je vanj prišel kot „vsiljivec“. Ko je „počilo do konca“, je češki judovski pisatelj in publicist Kuras, ob poudarjanju, da so talmudski rabini sprejeli vrsto zakonov, ki prepovedujejo, da bi o svojih medosebnih sporih govorili v javnosti, in ostrih kritikah predvsem na račun dosedanjega praškega rabina Sidona, ki se je prvi fizično uprl predaji praške sinagoge v upravljanje ameriškemu rabinu Manisu Barashu iz Chabad-Lubavičeve verske ultraortodoksne sekte, tudi sam nagovoril javnost s komentarjem, v katerem je oster do obeh sprtih strani:

„Pretep med dvema ortodoksnima skupinama v Staronovi sinagogi, ki je vrhunec praške judovske vojne, je razpršil iluzijo o 'enotnosti in skupnosti' judovskega naroda, zaradi česar se čudijo njihovi simpatizerji,“ ugotavlja Kuras, hkrati pa, kot da želi iz teh „judovskih muk“ izvleči neko tolažečo korist, doda, da je to antisemitom, ki se zdaj veselijo prepirov in „neljubega dvorišča“, iz rok zbilo njihov mit o „judovski zaroti“, ki izhaja iz njihove „skrivnostne“ in nedotakljive monolitnosti!



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA