nova beseda iz Slovenije

Mag - revija - ČGP Delo, leto 2008, poved v sobesedilu:

Patent za stacionarno turbino sega v davno leto 1791, patent reaktivnega pogona pa je bil podeljen leta 1917. Odgovor, zakaj se doba reaktivnih motorjev ni začela že na začetku letalstva ‒ prvo avtonomno turbino, ki je zadosti učinkovita, da poganja lastni kompresor, je že 1903. izdelal norveški inženir Elling ‒ gre iskati v sami tehnologiji izdelave, ki še ni bila zrela za finomehaniko, v metalurgiji, kjer še ni bilo na voljo materialov za visoke temperature in obremenitve, in pretežkih, premalo učinkovitih in premalo vzdržljivih motorjih. Leta 1923 je tako ameriški fizik Edgar Buckingham zapisal, da močno dvomi, da bodo reaktivni motorji kdaj ekonomsko primerljivi z batnimi motorji in propelerji, kar je bilo v časih nizkih hitrosti in višin letenja dokaj logično razmišljanje, vendar povsem zgrešeno.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA