nova beseda iz Slovenije

Mag - revija - ČGP Delo, leto 2008, poved v sobesedilu:

S filmi, kakršni so bili Spielbergovo Žrelo (Jaws, 1975) in Lucasove Vojne zvezd (Star Wars, 1977), se je namreč rodil drugačen hollywoodski film, ki je “redefiniral dobičkonosne zmogljivosti hollywoodske uspešnice, hkrati pa znova opredelil njen položaj tržnega blaga in kulturnega pojava”, kakor je leta 1993 zapisal. Skratka, nastal je t. i. blockbuster, programirana uspešnica, ki se seli v nakupovalna središča, gledalca pa razume kot nakupovalca, obiskovalca zabaviščnega parka, osebo, postavljeno v središče premičnega, kinetičnega sveta. Film kot marketinški koncept se prične z obstreljevanjem gledalca s t. i. napovedniki, ki se vrtijo tako na televizijskih ekranih kot na filmskih platnih in gledalca z nizanjem zvezdniških imen pripravljajo na premiero, ki se največkrat zgodi na tisočih platnih hkrati, po celem svetu.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA