nova beseda
iz Slovenije
FT - Priloga Dela, leto 2007, poved v sobesedilu:
Na koncu je za odločitev o monopolističnem oz. protikonkurenčnem položaju najbolj pomembno, koliko je substitutov za proizvode preverjanega podjetja (več kot jih je, manjšo tržno moč ima konkurent), koliko je dejanskih in potencialnih konkurentov proizvajalca (več kot jih je, manjšo tržno moč ima) ter ključno tudi, kolikšna je elastičnost povpraševanja po proizvodih preverjanega podjetja (če je elastičnost velika, podjetja nima velike tržne moči ne glede na obstoj ali neobstoj substitutov in konkurentov).
Ne nazadnje mora UVK paziti tudi na to, da sam potencial monopolne oziroma tržne moči, čeprav ta praviloma res vodi v manjšo produktivno in/ali alokativno učinkovitost (manj učinkovita proizvodnja in višje cene), še ne pomeni vedno tudi dejanskega monopolnega obnašanja, ampak je lahko monopolist včasih zaradi drugih razlogov prisiljen povečati učinkovitost, ali pa kratkotrajni monopolni položaj in prikrajšanje potrošnikov ustvarjata možnost
za dolgoročno učinkovitost (npr. zaradi vlaganja monopolnih presežkov v raziskave in razvoj).
Tako se predvsem visokotehnološka podjetja v antikonkurenčnih primerih rada sklicujejo na argument, da trenutni prevladujoči položaj na trgu še ne prinaša tudi dolgoročne monopolne moči.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani