nova beseda iz Slovenije

Srečajo se Bush, Roosevelt in Washington, poved v sobesedilu:

Človeške žrtve tudi sicer niso bile redkost v starih civilizacijah, vendar so imeli nagibi, ki so pripeljali do te, z našega vidika tako aberantne prakse, globoke, čeprav še vedno ne docela razumljene verske korenine in jih ni mogoče razložiti z željo po uživanju ob trpinčenju ali ubijanju sovražnikov. Najzgovornejši dokaz v podporo tej trditvi najdemo prav v ikonografiji in epigrafiki Majev: upodobitve in omembe darovanja krvi v obredih samožrtvovanja, ki so jih v svoji funkciji regulatorjev kozmičnega reda morali opravljati člani majevskih vladarskih družin na lastnih telesih ‒ najbolj znani obliki sta prebadanje penisa in, pri ženskah, vlečenje vrvi skozi jezik ‒ so vsaj tako ali še bolj pogoste kot besedila in prizori, v katerih kot žrtve nastopajo sovražniki, med katerimi pa so bili praviloma le posamezniki visokega družbenega statusa.



Zato ostuden prizor množice pohabljenih in razkrajajočih se človeških trupel, prek katerih se v Gibsonovem filmu prebija bežeči Jaguarjeva šapa, spominja kvečjemu na nacistični holokavst v koncentracijskih taboriščih, nikakor pa ga ne moremo asociirati z Maji, o katerih ni nikakršnih dokazov, da bi izvajali množično žrtvovanje.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA