nova beseda iz Slovenije

Revija Monitor, leto 2004, poved v sobesedilu:



Razlikujemo med dvema vrstama reklamacij - ena je uveljavljanje pravic, ki izhajajo iz garancije, druga pa uveljavljanje pravic ob odkritju stvarne napake. Stvarna napaka je opredeljena v Zakonu o varstvu potrošnikov, ki v 37. členu pravi, da je napaka stvarna: 1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet; 2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje in je bila prodajalcu znana, oziroma bi mu morala biti znana; 3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane; 4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

Z drugimi besedami, če stvar ne deluje tako, kot bi morala, ko jo dobite, in to odkrijete v zakonskem roku, imate vso pravico, da uveljavljate zoper prodajalca (in ne izdelovalca ali uvoznika) odgovornost za stvarno napako.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA