Seveda ob smiselnem upoštevanju posebnosti državnega pravobranilstva, da državni pravobranilci niso del sodne veje oblasti in da jih Ustava, za razliko do, na primer, državnega tožilstva niti ne omenja in torej pri urejanju njihovega položaja vključno s plačami in drugimi prejemki ostaja širše polje proste presoje. Tretjič: uskladiti določbe Zakona o državnem pravobranilstvu skladno s predvideno uskladitvijo Zakona o sistemu plač v javnem sektorju z Ustavo tako, da se doseže ključni cilj plačne reforme v javnem sektorju, ki je v vzpostavitvi skupnega, transparentnega in legitimnega plačnega sistema za funkcionarje in za javne uslužbence. Bistvene rešitve iz predloga zakona so v skladu s predvideno sistemsko ureditvijo plač funkcionarjev v Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju bo plača državnega pravobranilca sestavljena iz osnovne plače, ki ustreza plačnemu razredu za funkcijo, na katero je imenovan.