Z novo davčno ureditvijo, ki je bila uvedena z zakonom o davku na dodano vrednost, in sicer leta 1998, potem pa še dopolnitve leta 2001, ter zakonom o trošarinah, ki je bil sprejet v letih 1998, 1999, v letu 2001 so bile dopolnitve, je prenehal veljati ta zakon o prometnem davku, s tem pa tudi podzakonski akti, ki si urejali davek od prometa motornih bencinov in dieselskih goriv. Spremenjen je bil tudi sistem obračunavanja in plačevanja davkov od proizvodov in storitev, s čimer je bencinski tolar izgubil svoj namenski vir. V naslednjih letih je financiranje gradnje avtocest potekalo na podlagi določil zakona o izvrševanju proračuna, s katerim je državni zbor tekoče določal obseg financiranja iz prihodkov državnega proračuna v fiksnem letnem znesku in v okvirih možnosti proračunskega financiranja, ne glede na to, da zakonsko določenih izvirnih prihodkov iz naslova prometnih davkov ni bilo več.