Sklicevanje na poročilo projekta modernizacije sodstva in izobraževanja sodnikov ter na sklepno poročilo računskega sodišča o reviziji smotrnosti poslovanja državnih tožilstev v letu 1997, 1998 in 1999 naj bi pomenilo predlagatelju le napotilo za pripravo zakona, ki bi ustrezno obstoječi procesno-kazenski zakonodaji organizacijsko uredil status državnih tožilcev, tudi višjih. Ukinitev višjih državnih tožilcev, kot ponuja predlog, ob nekonsistentnosti slednjega, ne ponuja vsebinske ukinitve tega organa, temveč le z izgubo njegove samostojnosti, ki bi morala biti pravilno vpeta državnotožilsko v hierarhijo, povzroča zmedo in nedorečenost pri upravljanju funkcije višjih državnih tožilcev.
Omejitve, ki jih prinaša predlog, so restriktivne ter tako spreminjajo položaj državnega tožilca kot prej samostojnega in neodvisnega organa v upravni organ pod nadzorom vlade, ki bo zaradi tega odvisen od vsakokratnih političnih razmer v državi.