Morda bi tozadevna pooblastila na podlagi 20-letnih izkušenj družbenega pravobranilca to delo bilo lahko zaupano sedanji instituciji družbenega pravobranilca. Ta bi kot poseben državni organ lahko imel vlogo pri preprečevanju nastajanja bodočih sodnih sporov v fazi vložitve zahteve v smislu prvega odstavka 177. člena zakona o delovnih razmerjih z določitvijo predhodnega in obveznega posvetovanja delavca in delodajalca pri predlaganem državnem organu, pri čemer bi moralo biti dano zakonsko pooblastilo pri ugotavljanju kršitev zakona o delovnih razmerjih, da se lahko posreduje pri delodajalcu oziroma da vloži zahtevo za odpravo kršitev ter zahteva od delodajalca, da izpolni svojo zakonsko obveznost do delavca. Ustrezno opredeljen pristop v zakonu o delovnih razmerjih v postopkih poravnave sporov iz delovnih razmerij pri predlaganem državnem organu bi zagotovo bistveno zmanjšal število zadev sodišč; in kar ni nepomembno, takšen pristop k reševanju
delovnih sporov bi bil neprimerno cenejši ter seveda neprimerno hitrejši, kar vse bi zaupanje v pravno državo samo še utrdilo.