nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 1999, poved v sobesedilu:
Žal bodo v Ljubljani predstavljeni le štirje, po drugi strani pa sta manjkajoča tako znana, da jih še najlaže pogrešamo; gre za Moža, ki je preveč vedel (The Who Knew Too Much, 1934) in Sabotažo (Sabotage, 1936), slavna, neskončno analizirana in interpretirana z vseh kotov, zato bodo 39 stopnic (The 39 Steps, 1935), Tajni agent (Secret Agent, 1935), Mlada in nedolžna (Young and Innocent, 1937) in Gospa, ki izginja (The Lady Vanishes, 1938) kar lepo predstavili mojstrovo ključno obdobje med letoma 1934 in 1938.
Namreč, če je desetletje njegovega nemega dela obveljalo kot faza negotovega, neokarakteriziranega »tipanja« in avtorskega iskanja identitete - predstavili ga bodo, poleg Najemnika (The Lodger, 1926), še Izsiljevanje (Blackmail, 1929), Mož z otoka Manx (The Manxman, 1929), Čednost (Easy Virtue, 1927) in Ring (1928) -, je Hitchcock s prvim filmom »seksteta« odkril, da je triler idealna forma za njegov talent in temperament. Tako enovitega kreativnega buma ni ponovil
še dolgo zatem, verjetno vse do zlatega obdobja od sredine petdesetih do začetka šestdesetih, ko je med Dvoriščnim oknom (Rear Window, 1954) in Ptiči (Birds, 1962) nanizal svoje največje mojstrovine.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani