nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1999, poved v sobesedilu:



Sakralno, sveto in sublimno je v modernizmu etična zahteva, slikar jo v Celju in kostanjeviški cerkvi spreminja v svetniška tkanja, ki »zaživijo« samostojno, kot platna, ki povsem ustrezno »nadomeščajo« podobe starih mojstrov, v posameznih odmaknjenih »kapelah« v nišah v izteku ladij, ali pa »učinkujejo« - kot zvita, »skrčena«, zavita platna, kot »zvitki« barvne lave - kot ločene, a vendar v nizu, kontinuirane ikone, ali pa uravnovešajo prostorsko ločena razmerja, kot izpopolnjenost, korespondenca v ravnotežju že izdelanega, a v resnici »praznega« ohišja cerkvenega prostora.

Cerkveni prostor v Trnovem je, obratno, kič v smislu Greenbergovih definicij, nekultiviran, ne-kulturen, sladkobna zmes ne-svetih, ne-religioznih form, popolno sprenevedanje, ne-znanje, ignoranca avtorjev, tudi - posebej - ko govorijo, ko utemeljujejo, razlagajo, opravičujejo posege v ohišje cerkve. Tršarjeva razlaga Kristusa z romanskostjo izvorne podobitve je blasfemija, igra na »korespondenčnost barv«, pri tem pa ponovi neštetokrat izrabljene obrazce; in Bernikove slike, ki niso drugega kot ponovitev »mojstrske«, a v bistvu akademske, prazne, izvotlene forme, ki uprizarja - hlini - krčevitost in bolest, trpljenje, so le doda(t)na forma, se pravi ena od podob v nizu ponovitev lastne likovne matrice, slaba neskončnost in Reproduzieren, kar je posledica t.i. concience obtuse.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA