nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1999, poved v sobesedilu:

Tujstvo med elito in osiromašeno večino narašča, prav tako pa tudi osamljenost in izgubljenost med samimi pripadniki elite. Med mnogimi znanstveniki, ki v že nekaj časa opozarjajo na problem človekove izgubljenosti v mehanizmu globalnega kapitalizma, so tudi ameriški filozof Walzer, ki v svojih knjigah neposredno opozarja, da pred našimi očmi nastaja družba tujcev, ljudi, ki so brez trdne in razločne identitete, ameriški lingvist in družbeni kritik Noam Chomsky, ki mednarodne koncerne imenuje »zasebne tiranije«, jih dolži, da so si najprej podredili dežele tretjega sveta, potem pa začeli napadati delavce v lastnih, razvitih deželah: postopoma so zmanjševali njihove pravice in zaslužek, da pa se ne bi uprli, so jim z nadzorovanimi mediji in vzgojno-izobraževalnim sistemom nenehno kazali popačeno sliko stvarnosti in jih podžigali z načeli svojega ravnanja, »ne brigaj se za nikogar, razen zase, čustvo je slabost, usmiljenje je greh, solidarnost je sentimentalna izmišljotina, življenje je surov boj, če prideš na vrh piramide, si pravi, če ostaneš spodaj, si zanič!«, ter ameriški sociolog Sennett, ki v delu Razkroj značaja (omenili smo ga v drugem sestavku) postavlja temeljno vprašanje: ali je globalna družba začela proizvajati posameznike, ki so kljub vsemu razkošju pravzaprav le ubogi brezdomci, obsojeni na bežnost in površnost?

V obupni, instinktivni obrambi pred to eksistencialno negotovostjo in tujstvom v ubijajočem tempu odprtega prostora vsega sveta se vse več ljudi zateka v kulturni konservativizem in fundamentalizem.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA