nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1999, poved v sobesedilu:



V gledališčih, ki sem ju spremljal od začetka do konca, so izstopale lahkotna predelava elizabetinske komedije Sladke šibkosti žena v produkciji tržaškega gledališča - to je zaradi obnavljanje hiše pretežni del sezone gostovalo po kulturnih domovih v zamejstvu - ki jo je režiser postavil razkošno in s temperamentnim burkaštvom, ki je potrdilo, da je komedijsko razigrana in uigrana mlada igralska ekipa zanesljiva naslednica za SSG prepoznavne mediteranske radoživosti; potrdilo zato, ker se je to videlo že v Butalcih v adaptaciji in režiji, ki se je epskosti izogibal s fragmentarizacijo in duhovito, do grimase prignano mimiko, ki poudarja beckettovsko ali kafkoidno absurdnost, torej sodobnost butalaste izgubljenosti v svetu. Vse drugače, veristično, skoraj zares in z do konca napetimi emocijami, ki ves čas spreminjajo smer, natančno in zaostreno so odigrali delo sodobnega britanskega dramatika Marberja Bližje pod režijskim vodstvom Möderndorferja v celjskem SLG; tam se je kot zadnje režije pred upokojitvijo suvereno in natančno lotil Boltovega Človeka za vse čase, skoraj tragedijo o spopadu med pravico in močjo, oblastjo in posameznikom brechtovsko deziluzioniral z Navadnim človekom, predvsem pa je izstopal kot More, tokrat bolj človeško ranljiv in svetniško pravičniški kot državniško oster in pragmatičen.

Tisto, po čemer si bom sezono zapomnil, pa so bili trije v vseh ozirih presežni gledališki dogodki; najprej gostovanje operete Saints and Singing v Cankarjevem domu, prvo - slovensko in moje - srečanje z nedvomno svetovno režisersko avtoriteto; in če je bila sama predstava tehnično perfektna, očarljiva zaradi neverjetnih scenografskih rešitev s horizontom, mestoma duhovita, osupljiva zaradi izredne discipline mlade nemške igralske zasedbe, pa vendar tudi nekako sterilna in iz praznjena, je bilo Wilsonovo predavanje pred tem posebno in neverjetno doživetje, nudilo je izčrpen in natančno odmerjeno cenzuriran pogled v mojstrovo delavnico, v napaberkovane ustvarjalne impulze, bilo do konca naštudirano, vključno z nekakšno obvladano spontanostjo; je pokazal vso svojo karizmatičnost in to, da briljantno, suvereno in brez napak igra samega sebe.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA