nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1999, poved v sobesedilu:

Prijateljevanje z mnogimi slikarji in literati, Verlainove in Mallarméjeve pesmi, debate o umetnosti v pariški knjigarni L' Indépendant ali v lokalih na Montmartru, ki so se rade zavlekle dolgo v noč, so na Debussyjeve estetske nazore vplivale bolj kot kakšni drugi skladatelji. Rapsodična oblika takorekoč improvizacijskega tipa, zgoščene, ne povsem profilirane, skoraj le skicirane melodije, razširitev tonalnega sistema s povsem svobodnim nizanjem trizvokov, četvero, petero in šesterozvokov ter eksotičnih lestvic, ki so ga očarale že, ko je na svetovni razstavi slišal indonezijski gamelan, čudoviti svet zvočnih barv, ki odkrivajo skladateljevo ljubezen do narave, nenavadno intimno, čutno in svobodno drhtenje zvoka, šelest z besedo neizrekljivega, polglasno izražanje strasti ... vse te značilnosti njegovega opojnega glasbenega opusa so ga celo za mnoge povojne avantgardiste, med njimi za Pierrea Bouleza, postavile na začetek »nove oblike mišljenja« in »na kapitalno mesto v zgodovini sodobne estetike«.

34. filmski festival v Karlovih Varih



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA