nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1999, poved v sobesedilu:

Hongkonška kinematografija se bo v naslednjem desetletju gotovo spremenila, pravzaprav se že spreminja; na Zahod, predvsem v ZDA, odhajajo tako režiserji akcijskih filmov (Woo, Wong, Hark, Lam) kot komedij ( Chan); »« režiserji, denimo Law, iščejo zatočišča v umetniško bolj dojemljivih področjih (Avstralija). Domovino zapuščajo tudi največje igralske zvezde; Chow Yun-fat in Maggie Cheung, prvi igralski ikoni polpreteklega obdobja, sta se prepoznala v ZDA (Elitni morilci) oziroma v ( Vep).

Čeprav zbirka desetih filmov ne more ponuditi povsem relevantnega vpogleda v izjemno bogato kinematografijo, ki je še pred desetimi leti po številu posnetih filmov ameriško produkcijo nesla za nekaj dolžin (ter zaostajala, razumljivo, le za indijsko), bodo vendarle predstavljena nekatera najizrazitejša imena zadnjega četrt stoletja: nikakor ne gre spregledati Huja, očeta in legendo sabljaško-borilnega žanra (Usoda, 1973), Tsuija Harka, njegovega naslednika (in hkrati osebnega rablja, saj ga je konec osemdesetih lastnoročno uničil; predvajali bodo Bilo je nekoč na Kitajskem, 1991), med umetniškimi režiserji pa že omenjenega Stanleya Kwana ter Law, ki se oba predstavljata s po dvema filmoma.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA