nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1999, poved v sobesedilu:

Sodobnemu poljskemu gledališču niso tuji različni pojavi komercialnega gledališča; Cieslak je opisal primer gledališkega spogledovanja z Broadwayem, ki pa je na resničnem Broadwayu nemilostno propadlo. Na gledališče močno vplivajo drugi mediji, in to tako v estetskem kot tudi socialnem smislu, delno pa se je spremenil način gledališke igre (nekdaj intenzivna, ritualizirana igra, ki se je tujcem zdela celo pretirana - »overacting« - se je zdaj »filmsko« minimalizirala, njena značilnost pa je tudi strah pred improvizacijo).

Zanimivo je dejstvo, da nedavno umrli poljski režiser in raziskovalec gledališča Jerzy Grotowski v sodobnem poljskem gledališču praktično ni zapustil nobenih sledi; pravi oče sodobnega poljskega gledališča je po besedah gostov Stanislaw Wyspianski, slikar in dramatik z začetka stoletja, ki je poljsko gledališče osvobodil literature in v njem poudaril vizualno, slikarsko plat.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA