nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1999, poved v sobesedilu:

To je seveda nesmisel, posebej če vemo, da celo ameriški filmi na domačem trgu, ki je največji na svetu, od filmskih vstopnic zaslužijo le kako petino vseh svojih prihodkov, ostalo pa dobijo s prikazovanjem v kinodvoranah drugod po svetu ter v kasnejši, nekaj let trajajoči nadaljnji eksploataciji filmskega proizvoda preko (plačljive) televizije, videa itn. Če so slovenski filmi narejeni samo za domači trg (pa največkrat še zanj niso), je to pač posledica kratkovidnosti investitorjev in ustvarjalcev, ne pa značilnost tega posla, ki ima ravno to lepoto, da je tako kot glasba povsem globalen in omogoča hiter, včasih celo meteorski uspeh kakovostnim proizvodom. Filmski trg je postal v zadnjih letih tako segmentiran, tako jasna je velikost vsake publike, tudi zahtevnejše, predvsem v gledanje umetniških filmov usmerjene, da vse dobre evropske filme hitro odkupijo za prikazovanje po vsem svetu, kjer ravno zaradi nizkih proračunov zlahka pokrijejo produkcijske stroške in prinesejo soliden dobiček.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA