nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 1999, poved v sobesedilu:
Pariški Mesec fotografije je z retrospektivama dveh popolnoma različnih avtorjev nazorno povzel razpon artikuliranja spektakelske dimenzije reporterskega pristopa k resničnosti: Weegee na eni in W. na drugi strani sta skrajnosti, med katerima je nešteto možnosti za niansiranje oblikovnih in pomenskih nagovorov, iz katerih je sestavljen žanr, ki še danes osmišlja uporabo fotografije v informativno naravnanih tiskanih medijih. Prvi je ciničen, brezobziren, pripravljen na karkoli, da bi lahko prodal svoj posnetek - zato je na prizoriščih zločinov in nesreč največkrat pred policijo, njegov cilj je posneti prizor v vsej grozljivosti in grobosti ter ga čim bolje unovčiti v črnih kronikah newyorških tabloidov. Toda obsedenost s krvavimi dogodki in neverjetna svoboda, ki si jo je privoščil pri fotografiranju, sta se kmalu izostrili v slog, primerljiv z romanopisci in filmarji, ki so sočasno ustvarjali žanrske mojstrovine v zvrsteh, ki ju teorija označuje za roman in film noir.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani