nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1999, poved v sobesedilu:



Po pregledu dobrih dveh tretjin bienalske ponudbe moramo priznati, da uradni del jubilejnega Meseca fotografije obiskovalca prejkone razočara, saj je kakovost razstavljenega gradiva, nategnjenega na Prokrustovo posteljo predpisanih tem, dostikrat vprašljiva, še večkrat pa se zaradi diktata motiva srečujemo z avtorsko neinventivnimi in izrazno neprepričljivimi fotografskimi izdelki, le tu pa tam naletimo na zanimivo odkritje oziroma redko izjemo, ki popravi dolgočasno povprečje. Neprimerno več estetskega užitka pa ponujajo razstave, ki so jih prireditelji uvrstili med »uvodne«, »spominske«, »počastitvene« in kar je še drugih prigodnih oznak za predstavitve avtorskih opusov zunaj začrtanih ikonografskih shem. Med njimi zaradi širšega kulturnozgodovinskega pomena omenimo na primer ciklus fotografij, ki jih je v pregnanstvu na Jerseyju posnel Victor (razstavljene so v Musée d'Orsay), hommage lani umrlemu fotografu Pierru Boulatu (v Muzeju francoske zgodovine) in posnetke iz cirkuških aren, nastale med 1933 in 1954, pod katere se je podpisal François Tuefferd (1912-1996); kot častni gost bienala je bil v ospredju nizozemski fotograf van der Keuken na štirih različnih lokacijah - z retrospektivo filmov v Jeu de Paume, z reportažo iz Bolivije (znano tudi kot Dan v La Pazu) v Maison de l'Amerique, z izborom aktov, retrospektivnim pregledom, instalacijama o New in Indiji v prostorih Nizozemskega instituta ter portreti sestre Joke, instalacijo na temo vojne v Bosni med 1993 in 1996 ter fotografsko interpretacijo dogajanja na dveh amsterdamskih ulicah v Maison Européenne de la Photographie.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA