nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:

Vsaka črta, vsaka poteza, vsak lik, ki ga prepoznamo (ali pa tudi ne, saj so skrivnostne, nemimetične oblike tiste, v katerih se udejanja slikarjeva domišljija kot nasprotje posnemanja videza stvari), je zategadelj presežek mrtvila praznine, potrditev ustvarjalne volje, ki se mora prebijati skozi zidove dvomov in se najti v celoti, ki omogoči razbiranje posameznih detajlov, njihovih simbolnih pomenov in prikritih vzgibov, iz katerih so vstopili v podobo, postali vidni. Vrisi, grafizmi, kolažni elementi, fotografije, reliefni nanosi, črtne sheme, ki sestavljajo vidni repertoar Stupičevih slikarskih kompozicij kot pendant osrednjemu motivu, se v različicah in spremenjenih kontekstih pojavljajo na umetnikovih skicah, risbah in akvarelih (pomenljiv in razmeroma obsežen izbor tovrstnega gradiva dopolnjuje tudi tokratno postavitev v Kolizeju), ki so sicer samostojne likovne entitete, vendar vsaka na svoj način povezane s slikarsko problematiko, ki ji je bil mojster z vso bitjo.

Skepsa, s katero se je loteval svojega dela v prizadevanju, da bi dosegel istovetnost slikovnega prostora in slikarske vsebine, ga je pripeljala do spoznanja, da v slikarstvu ni ločenih vprašanj, niti delnih odgovorov, kajti nobena slika ne more slikarstva zaključiti, povzeti vsega, kar je bilo dotlej narejenega.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA